بالاخره طلا و سکه از موضع قیمتی خود عقب نشینی کردند

امروز همراه با دلار، اونس هم از مواضع بالای قیمتی خود عقب نشینی کرد و به این ترتیب طلا و سکه هر دو اهرم مهم قیمتی خود را از دست دادند. طی روز جاری قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.69 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 215 هزار و 300 تومانی رسید. نرخ سکه امامی هم با افت 0.04 درصدی در مقایسه با دیروز، 12 میلیون و 265 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به عقب نشینی اونس، اکنون توجه معامله گران بازار طلا و سکه داخلی به قیمت دلار است. در صورتی که شرایط برای 26 هزار تومانی شدن دلار فراهم شود، قیمت سکه هم صعودی خواهد شد. همچنین اگر نرخ اونس بتواند مجددا به کانال 2 هزار دلاری برسد، شرایط برای افزایش نرخ سکه بهبود پیدا خواهد کرد. در معاملات روز گذشته، بالاخره ارزش ذاتی سکه کم شد. این امر به دلیل تردید سکه بازان برای ورود به این بازار و خرید فلزگرانبهای مذکور اتفاق افتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

سکه بازان به دلیل کاهش قیمت دلار از ورود به بازار امتناع کردند و همین عامل حباب منفی سکه را کوچک‌تر کرد.

کاهش نرخ اونس اتفاق افتاد

قیمت اونس در مقایسه با دیروز، 0.59 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز هزار و 980 دلاری رسید. هم اکنون اخبار جنگ روسیه و اوکراین، اندکی فروکش کرده، ولی باز هم معامله گران به دقت این خبرهای این حوزه را رصد می‌کنند. در صورتی که تنش‌ها بار دیگر میان این دو کشور تشدید شود، بلافاصله بازار اونس به آن واکنش نشان خواهد داد و مجددا قیمت این فلزگرانبها وارد فاز صعودی خواهد شد. در هفته جاری داده‌های تورم ایالات متحده منتشر خواهد شد که روی بازار اونس موثر خواهد بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز