اونس جهت قیمت طلا و سکه را تغییر داد

قیمت طلا و سکه، با وجود کاهش نرخ دلار، در روز جاری افزایشی بود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.45 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 247 هزار و 800 تومان رسید. به نظر صعود یکباره نرخ اونس، باعث شده قیمت طلا و به خصوص سکه بالا برود. هم اکنون نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 75 هزار تومان رشد پیدا کرده و به مرز 12 میلیون و 345 هزار تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر نرخ اونس تنها اهرمی است که مانع از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی می‌شود. اکنون نرخ اونس در محدوده 2 هزار و 47 دلاری قرار دارد و نسبت به روز گذشته 0.34 درصد بالا رفته است. به نظر کارشناسان حوزه طلا، در حال حاضر عامل مهم رشد قابل توجه نرخ اونس، تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا و انگلیس علیه روسیه باشد. این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران و فعالان حوزه‌های مختلف درباره رشد تورم شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همین موضوع سبب شده تا بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران به منظور حفظ ارزش دارایی‌های خود به طلا توجه ویژه‌ای داشته باشند. در نتیجه این امر، تقاضا برای اونس بالا رفته و قیمت آن را افزایشی کرده است.

بی‌رغبتی سکه بازان به خرید

این عامل موجب رشد قیمت طلا و سکه داخلی هم شده، ضمن اینکه فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه را هم به صورت قابل توجهی منفی کرده است. طبق آخرین اطلاعات، ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده 12 میلیون و 500 هزار تومانی رسیده، در حالی که قیمت بازاری آن در مرز 12 میلیون و 300 هزار تومانی قرار دارد. با این حال هنوز سکه بازان نسبت به خرید این فلزگرانبها رغبتی ندارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز