آیا قیمت طلا و سکه بار دیگر نزولی خواهد شد؟

ژیوار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به پنج شنبه گذشته با رشد 4 هزار و 400 تومانی مواجه شد و به مرز یک میلیون و 205 هزار و 400 تومان رسید. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دو روز پیش 10 هزار تومان بالا رفت و 11 میلیون و 995 هزار تومان شد. به نظر به دلیل افزایش ارزش ذاتی فلزات گرانبهای داخلی، امکان کاهش قیمت آن‌ها چندان عملی نباشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر هم اکنون نرخ اونس و رشد قیمتی قابل توجه آن از قیمت طلا و سکه پشتیبانی می‌کند. هم اکنون نرخ اونس به بالای هزار و 970 دلار رسیده و نسبت به روز گذشته تقریبا رشد 0.54 درصدی را تجربه کرده است. این افزایش نرخ اونس باعث شده تا ارزش ذاتی سکه هم افزایش پیدا کند و مجددا به مرز 12 میلیون تومانی برسد. بنابراین می‌توان گفت هم اکنون تفاوت ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه تقریبا به صفر نزدیک شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

عامل اصلی عدم کاهش قیمت طلا و سکه

شاید این موضوع باعث شده تا نرخ سکه علی رغم کاهش نرخ دلار، رغبتی برای عقب نشینی نداشته باشد. اونس همچنان موضع صعودی خود را حفظ کرده و در مدار رشد حرکت می‌کند. در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این فلزگرانبها در روزهای آینده هم همچنان صعودی خواهد بود.

روز جمعه آمار مربوط به مشاغل ایالت متحده منتشر شد و شواهد نشان دهنده رشد خوبی در خصوص شغل‌های ایجاد شده بود. اما میزان آمار دستمزد منتشر شده پایین‌تر از پیش بینی‌ها بود و همین موضوع عامل ادامه افزایش قیمت طلا شد. به نظر باز هم سرمایه گذاران تمایل دارند تا برای تامین امنیت دارایی‌های نقدی خود در شرایط کنونی جهان، آن را به طلا تبدیل کنند.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز