کاهش قیمت طلا و سکه و رونق معاملات آن ها

کاهش نرخ دلار باعث شده تا قیمت طلا و سکه هم نزولی شود. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته، 6 هزار تومان کم شده و به مرز یک میلیون و 201 هزار و 200 تومانی رسیده است. نرخ سکه امامی هم طی روز جاری در مقایسه با روز قبل، 0.45 درصد کاهش داشت و در محدوده 11 میلیون و 990 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی چند روز اخیر مدام قیمت طلا و سکه نوسان داشته است. در همین خصوص هوشنگ شیشه‌بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، اعلام کرده که تنش میان روسیه و اوکراین باعث نوسانات اونس جهانی است و همین موضوع روی نرخ طلا و سکه بازار داخلی تاثیر دارد. به گفته شیشه‌بران، در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ اونس و دلار، معاملات و داد و ستدها در آستانه عید نوروز رونق پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیشروی نرخ اونس ادامه دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان کرده که این روزها نرخ اونس تحت تاثیر مسائل سیاسی بوده، ضمن اینکه این فلز گرانبها در بازار جهانی از حمایت خوبی برخوردار است. شرایط کنونی جهان باعث شده تا معامله گران بازارهای مختلف، سرمایه خود را به سمت طلا سوق دهند. معامله گران به منظور حفظ سرمایه‌های خود در برابر آثار اقتصادی جنگ چنین کاری کرده‌اند.

هم اکنون نرخ اونس بی‌توجه به دیگر علائم اقتصادی، نسبت به روز گذشته رشد 0.61 درصدی را تجربه کرده و به مرز هزار و 932 دلاری رسیده است. هر چند که این فلز گرانبها صبح روز گذشته تا مرز هزار و 950 دلاری پیش رفت،اما بعد از ظهر روز گذشته وارد مدار کاهشی شد. اما نرخ اونس در صبح روز جاری شرایط بهتری داشت و وضعیت آن نسبت به دیروز بهبود پیدا کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز