طلا و سکه، دلار را دور زدند!

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.3 درصد بالا رفته و به محدوده یک میلیون و 205 هزار و 400 تومانی رسیده است. سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 5 هزار تومان رشد قیمت داشته و اکنون در مرز 12 میلیون و 5 هزار تومانی قرار دارد. این اتفاق در حالی رخ داده که نرخ دلار از قیمت طلا و سکه حمایت نکرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری افت اندکی در نرخ دلار بازار آزاد رخ داد، اما قیمت طلا و سکه در مسیر عکس قرار گرفت. با این حال رشد قیمتی طلا و سکه بازار داخلی چندان مورد توجه نیست. به نظر تحلیلگران طلا و سکه، در صورتی نرخ این فلزات گرانبها صعود قابل توجهی خواهد داشت که هم قیمت دلار و هم اونس به طور هم زمان بالا برود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اونس بار دیگر به کانال هزار و 900 دلاری نزدیک شد

در حال حاضر اونس نسبت به دور روز گذشته رشد قیمتی پیدا کرده و به مرز هزار و 897 دلاری رسیده است. اکنون دوباره تنش میان اوکراین و روسیه بالا رفته و همین موضوع نرخ اونس را افزایش داد. با این حال سرمایه گذاران طلا باید دقت داشته باشند که با توجه به آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین، امکان صلح میان این دو کشور و کاهش نرخ طلا وجود دارد.

بنابراین با توجه به مشخص نبودن وضعیت این دو کشور، نباید در خرید و فروش طلا شتابزده عمل کرد. اگر بین اوکراین و روسیه صلح برقرار شود، امکان نزول نرخ اونس به سمت مرزهای هزار و 877 دلاری و هزار و 875 دلاری وجود خواهد داشت.

از نظر تحلیل فنی، اونس با وجود رشد قابل توجه قیمتی در هفته اخیر، اما نتوانست یک شکست صعودی قاطع را از کانال هفت ماهه داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز