قیمت طلا و سکه چشم انتظار دلار 26 هزار و 500 تومانی!

لست سکند

نرخ دلار هنوز هم سیگنال قوی برای قیمت طلا و سکه محسوب می‌شود. هم اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 3 هزار و 500 تومان بالا رفته و در محدوده یک میلیون و 203 هزار و 500 تومانی قرار دارد. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 25 هزار تومان افزایش پیدا کرد و مجددا این فلزگرانبها به کانال 12 میلیون تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا و سکه با توجه به افت چند روز گذشته نرخ اونس و دلار، کاهش را تجربه کرد. اما اکنون نرخ دلار بهبود پیدا کرده و همراه با ان قیمت طلا و سکه هم بالا رفته است. اکنون سکه بازان امیدوارند که قیمت دلار به بالای مرز 26 هزار و 500 تومانی برسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این اتفاق علاوه بر اینکه روی رشد نرخ معاملاتی سکه و طلا اثر دارد، بر روی ارزش ذاتی سکه هم موثر است. روز گذشته ارزش ذاتی سکه 11 میلیون و 660 هزار تومان تخمین زده شد که نسبت به قیمت بازاری 320 هزار تومان پایین‌تر بود و همین عامل باعث شده بود که سکه بازان برای حضور در بازار این فلز گرانبها انگیزه چندانی نداشته باشند.

اونس باز هم رشد قیمت خواهد داشت؟

نرخ اونس هم به دلیل جنگ بین روسیه و اوکراین از بالاترین سطح قیمتی خود عقب نشینی کرد و اکنون این فلزگرانبها در محدوده هزار و 889 دلاری قرار گرفته است. با این حال کارشناسان اعتقاد دارند که مجددا نرخ اونس افزایشی خواهد شد و جهش خواهد داشت. قبل از درگیری روسیه و اوکراین، اونس بالاترین سطح قیمتی را در یک سال و نیم گذشته تجربه کرد و از مرز هزار و 900 دلاری هم فراتر رفت. به نظر کارشناسان طلا در حال حاضر یکی از دلایل مهم کاهش قیمت اونس، تحریم‌های غرب است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز