پیش بینی عجیب درباره نرخ ارز ؛ دلار 18 هزار تومانی می‌شود؟

ژیوار

قیمت دلار امروز هم نسبت به روز قبل 240 تومان بالا رفت و به مرز 30 هزار و 300 تومانی رسید. در حالی که نرخ این ارز خارجی معروف همچنان افزایش پیدا می‌کند، مجله معروف اکونومیست گزارشی درباره کاهش قابل توجه نرخ دلار در ایران منتشر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارس کاماپرس، مجله معبر اکونومیست در ارزیابی شاخص‌های کلان اقتصادی ایران قیمت دلار ایران را در دو سال آینده پیش بینی کرده است. طبق گزارش اکونومیست، به نقل از ایبنا، قیمت دلار در بازار ایران طی دو سال آینده، به 18 هزار و 500 تومان خواهد رسید. البته این کاهش قیمت در صورت توافق محدوده هسته‌ای ایران و طرف‌های مذاکره کننده برجام اتفاق خواهد افتاد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

پیش بینی اکونومیست بر مبنای متغیرهای بلندمدت اقتصاد کلان کشور انجام شده و قاعدتا با نظرات داخلی کاملا متفاوت است. با توجه به این گزارش، سال آینده در صورت نتیجه دادن مذاکرات برجام، قیمت دلار آمریکا 20 هزار و 600 تومان خواهد شد.

نرخ واقعی دلار همچنان افزایشی است

اکنون بیشتر معامله گران درباره افت نرخ دلار چندان دیدگاه مثبتی ندارند. همچنین دیگر عوامل موثر بر رشد نرخ دلار هم روز به روز تقویت می‌شوند. به عنوان مثال نرخ درهم شب گذشته از مرز 8 هزار و 300 تومانی هم عبور کرد و سیگنال پررنگی برای رشد نرخ دلار در روز جاری شد. تحلیلگران فنی بازار معتقدند در صورتی که نرخ درهم به محدوده 8 هزار و 200 تومانی بازگردد، احتمالا روند رو به رشد قیمت دلار هم متوقف خواهد شد.

نرخ یورو و پوند، دیگر ارزهای مهم بازار، هم افزایشی است. قیمت یورو با رشد 272 تومانی نسبت به دیروز، در مرز 34 هزار و 302 تومانی قرار گرفت. نرخ پوند هم در مقایسه با روز قبل 317 تومان بالا رفت و به محدوده 40 هزار و 71 تومانی رسید.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز