احتمال سقوط بیشتر شاخص کل در روزهای آینده !

شاخص کل بورس طی روز جاری افت سنگین 26 هزار و 176 واحدی را به ثبت رساند و به مرز یک میلیون و 416 هزار و 340 واحدی کشیده شد. شاخص کل هم وزن نیز 4 هزار و 115 واحد کاهش یافت و در محدوده 384 هزار و 885 واحدی قرار گرفت. امروز برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی و نزدیک به 534 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 750 هزار و 967 معامله در بازار بورس انجام شد و در واقع معاملات امروز بازار 7.9 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل امروز بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «بورس»، «غنوش» و «کساپا» بود. انتشار اخباری درباره افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش نرخ دلار طی روز جاری از جمله عوامل سقوط سنگین شاخص بورس امروز محسوب می‌شوند.

در حال حاضر نرخ بهره بانکی رشد قابل توجهی پیدا کرده که به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، بالا رفتن نرخ بهره بین بانکی سرآغازی برای افزایش سود سپرده و تسهیلات است. نرخ بهره بانکی برای دوازدهمین هفته متوالی روند رو به رشدی را به ثبت رساند. در صورتی که به دنبال این اتفاق سود سپرده روند افزایشی داشته باشد، میزان خروج نقدینگی از بازار سهام هم سرعت خواهد گرفت و در نتیجه روند کاهش شاخص کل بورس بیشتر خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

پیگیری وضعیت بورس در روزهای اخیر:

وضعیت کلی امروز بورس

بیشترین خروج پول حقیقی بازار بورس امروز مربوط به سهام «سمگا» بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 40 میلیارد تومان برآورد شد. پس از این نماد، شپنا و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. ارزش معاملات خرد هم طی روز جاری نسبت به روز قبل 2 درصد افت پیدا کرد و 4 هزار و 769 میلیارد تومان شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “احتمال سقوط بیشتر شاخص کل در روزهای آینده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز