K132 ایران خودرو سرانجام نامگذاری شد + عکس

ژیوار

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، خودروی جدید ایران خودرو که پیش از این K132 نامیده می شد ، تارا نام گرفته است.

به گزارش کاماپرس، خودروی K132 را که یک پروژه خودروسازی بومی و متولد شده از پروژه ناتمام پژو 301 مشارکتی گروه صنعتی ایران خودرو و پژو فرانسه است را باید از این پس با نام تارا بشناسیم.

مسئولان ایران خودرو به تولید این محصول مباهات فراوانی می کنند به گونه ای که فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو مهرماه سالجاری تاکید کرده بود که K132 (تارا) یک سر و گردن از محصول مشابه خارجی سرتر است .

توضیح این که در ابتدا در برخی گزارش های رسانه ای عنوان شده بود خودرو K132 در واقع همان پژو ۳۰۱ فرانسوی است که با ناتمام ماندن پروژه تولید مشترک آن توسط پژو و ایران خودرو در ایران، تعدادی از قطعات آن توسط کارشناسان ایرانی داخلی‌سازی شده است اما به گفته مسئولان ایران خودرو K132  که دیگر باید آن را تارا نامید تفاوت های اساسی با پژو ۳۰۱ دارد به گونه ای که این تفاوت ها از طراحی بدنه تا قطعات آن را شامل می شود.

دریان سفر امید

موتور ، اکسل و گیربکس خودرو تارا ، ایرانی است

اطلاعات فنی منتشر شده از خودرو تارا حکایت از آن دارد که قطعات مهمی همچون موتور ، اکسل و گیربکس این خودرو ایرانی و کاملا متفاوت از پژو 301 فرانسوی است. ضمنا طراحی ظاهر این خودرو هم به وسیله تیم طراحان و متخصصان گروه ایران خودرو به صورتی ارتقاء پیدا کرده که ظاهر تارا مدرن و امروزی است.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

قیمت تارا چقدر خواهد بود؟

ایران خودرو پیش از این اقدام به پیش فروش این محصول کرده و قرار است تارا سال آینده وارد بازار شود . در مورد قیمت نهایی خودرو تارا هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست اما پیش پرداخت خودرو تارا حدود  ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نسخه اتوماتیک آن  ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. با توجه به این که مبلغ پیش پرداخت ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت نهایی خودرو است گمانه زنی ها از قیمت حدود ۳۰۰ میلیونی این خودرو در هنگام تحویل حکایت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار  خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “K132 ایران خودرو سرانجام نامگذاری شد + عکس

  1. امیرحسین گفته:

    تو رو خدا اگه یه لحظه کسی فکر کنه ایران خودرو عقب ماشینو از رو دوج شارژر کپی کرده!

  2. هموطن گفته:

    از صنعت فشل و مافیایی ایران خودرو در این واویلای اوج تحزیم ، باز قابل تقدیر است که حرکتی ملی و مستقلانه انجام میدهندو….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز