پراید و ساینا به اسپانیا صادر شده است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ساینا بالاترین آمار صادرات خودرو از ایران به سایر کشورها را دارد، بیشترین صادرات این خودرو به کشور اسپانیا بوده است.

به گزارش کاماپرس، خودروی ساینا در سال گذشته 90 درصد از صادرات خودرو از ایران به خارج از کشور را به خود اختصاص داد، پراید، تیبا، سمند، پارس و … نیز سهم 10 درصدی از صادرات خودرو را دارند.

خودروهای‌ تیبا،ساینا،کوئیک،وانت‌آریسان،پژو پارس، پراید۱۳۱و رهام از مهم ترین خودروهایی هستند که در سال گذشته به کشور اسپانیا صادر شده اند.

صادرات خودرو از ایران به اروپا در حالی انجام می شود که 3 سال است که واردات خودرو به ایران به دلیل تغییر در ضوابط واردات خودرو ممنوع شده است.

ایسنا نوشت: تازه ترین اعلام مسئولان گمرک ایران از وضعیت صادرات خودرو از این حکایت دارد که در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و هفت دلار به ۹ کشور صادر شده است.

راز آسمان پایتخت

خودرو ایرانی به کدام کشورها صادر می شود؟

عراق با سه میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند، همچنین هنگ کنگ با ۱۱۶هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار، تایوان با ۷۹هزار و ۵۲۱دلار، چین با ۳۶هزار و ۶۰۰ دلار ، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

صادرات خودرو از ایران و محصولات ایران خودرو و سایپا در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان مربوطه به ویژه در شورای رقابت بارها تاکید کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل نابه‌سامانی بازار خودرو کمبود عرضه در مقابل تقاضا است و تا هنگامی که تولید افزایش نیافته و عرضه بیشتر نشود وضعیت بازار چندان بهبود پیدا نخواهد کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

این در شرایطی است که حتی شیوا رییس شورای رقابت چندی پیش پیشنهاد واردات خودروهای وارداتی را مطرح کرد که بتوانند با واردات بدون انتقال ارز و خودروهایی که امکان خرید آن برای مردم وجود داشته باشد تا حدودی به وضعیت بازار سامان دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز