سفر ارزان با تور ترکیه

تور ترکیه- کاماپرس
آریاک سفر

ترکیه مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که برای بار اول به سفر خارجی می‌روند؛ چرا که این کشور از ایرانیان ویزا نمی‌خواهد و مسافران می‌توانند با پاسپورت به ترکیه سفر کنند و تا 90 روز در آنجا بمانند. از سوی دیگر هزینه تور ترکیه و سفر به شهرهای آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. حتی می‌توان با رزرو تور ترکیه لحظه آخری، سفری ارزان‌تر را هم تجربه کرد.

راز آسمان پایتخت در این گزارش به بررسی راه‌های سفر ارزان با انواع تور ترکیه پرداخته است.

بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح و خرید ارزان

از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه برای مسافرت تفریحی می‌توان به استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، آنکارا، بدروم، مارماریس، ازمیر، قونیه، وان، ایغدیر و ترابزون اشاره کرد که سه تای اولی در صدر فهرست مسافران ایرانی در تور ترکیه قرار دارد.

از معروف‌ترین شهرهای ترکیه برای خرید ارزان نیز می‌توان از استانبول، وان، آنکارا و ایغدیر نام برد.

تور ترکیه - کاماپرس

دریان سفر امید

انواع تور ترکیه + قیمت

تور ترکیه یکی از متنوع‌ ترین تورهایی است که می‌توان برای سفر انتخاب کرد. در حال حاضر تور ترکیه به مقصد شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود و می‌توان هر کدام را بر اساس سلیقه و بودجه‌ خود انتخاب کرد. در ادامه با این تورها بیشتر آشا می‌شوید.

تور استانبول: استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و برای خرید و گشت و گذار بسیار مناسب است. تور استانبول اغلب به صورت چهار و پنج روزه برگزار می‌شود و هتل‌های آن همراه با صبحانه است. قیمت تور چهار روزه هوایی استانبول برای پاییز 1403 از 13 میلیون تومان شروع می‌شود.

تور آنتالیا: این شهر ساحلی دارای هتل‌های لوکس پنج ستاره بوده و برای تفریحات آبی و ساحلی بسیار مناسب است. تور آنتالیا اغلب به صورت هفت روزه برگزار و قیمت آن برای پاییز 1403 از 17 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود.

تور آنکارا: آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه بوده و گرانتر از استانبول است. تور آنتالیا اغلب به صورت چهار یا پنج روزه برگزار می‌شود. معمولا مسافران برای گرفتن وقت سفارت آمریکا یا کانادا به این شهر سفر می‌کنند.

تور بدروم: شهر ساحلی بدروم دارای هتل‌های پنج ستاره لوکس‌ و مناسب برای تفریح و استراحت است. تور بدروم اغلب به صورت هفت روزه برگزار می‌شود و قیمت آن برای پاییز 1403 از 32 میلیون تومان شروع می‌شود.

تور مارماریس: شهر ساحلی مارماریس، بهشت طبیعت گردی در ترکیه و بهترین شهر برای تفریحات ساحلی مانند آنتالیا ولی با قیمت بالاتر است. تور مارماریس اغلب به صورت هفت روزه برگزار می‌شود.

تور کوش آداسی: کوش آداسی ارزان‌ترین شهر ساحلی با هتل‌های پنج ستاره و همچون آنتالیا مناسب برای استراحت و تفریح است. تور کوش آداسی اغلب به صورت هفت روزه برگزار می‌شود و قیمت آن برای پاییز 1403 از 18 میلیون تومان شروع می‌شود.

تور ازمیر: شهر ازمیر دارای یکی از عجایب هفتگانه جهان و همانند آنتالیا برای تفریح و استراحت مناسب است؛ البته گران‌تر. تور ازمیر اغلب به صورت هفت روزه برگزار می‌شود و قیمت آن برای پاییز 1403 از 29 میلیون تومان شروع می‌شود.

تور قونیه: قونیه پایتخت شعر و ادب ترکیه است. تور قونیه در فصل پاییز برای گرامی‌داشت تولد و وفات مولانا، شاعر پرآوازه ایرانی برگزار می‌شود.

تور ترابزون: این تور به صورت تک مقصد یا ترکیبی با باتومی گرجستان برگزار می‌شود. تور ترابزون یک تور اقتصادی و مناسب برای خرید و تفریحات ساحلی است.

تور وان: تور وان ارزان‌ترین تور ترکیه است که به صورت زمینی با اتوبوس یا قطار برگزار می‌شود. این تور چهار روزه مناسب برای تفریح و خرید لباس‌های برند است. قیمت تور وان با اتوبوس از تهران در پاییز 1403 از سه میلیون و 690 هزار تومان شروع می‌شود.

تور ترکیه - کاماپرس

راه‌های سفر ارزان به ترکیه

برای خرید تور ترکیه ارزان راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به سفر در فصل‌های کم گردشگر، خرید تور لحظه آخری، سفر زمینی و انتخاب هتل‌های کم ستاره و ارزان اشاره کرد.

برای رزرو تور گردشگری ترکیه به صورت زمینی، خرید پکیج مسافرتی ترابزون باتومی بهترین کار است. در این حالت، ابتدا به شهر ترابزون می‌روید و سپس با اتوبوس راهی شهر باتومی می‌شوید. البته این روش به دلیل طولانی بودن مسیر، برای سفر با سالمندان یا کودکان توصیه نمی‌شود.

تور ترکیه لحظه آخری

همانطور که گفته شد، تور لحظه آخری ترکیه راهکاری برای کاهش هزینه‌ها است. در مواقعی که ظرفیت تور ترکیه تکمیل نمی‌شود، آژانس‌های مسافرتی اقدام به اعمال تخفیف‌های مناسب و فروش تور ترکیه لحظه آخری با قیمت کمتر از تورهای عادی می‌کنند. در واقع خدمات و امکانات تور لحظه آخری ترکیه کمتر از تور عادی نیست، ولی برای تکمیل ظرفیت پرواز و هتل، ارزان‌تر از آن فروخته می‌شود.

تور ترکیه - کاماپرس

بهترین زمان‌ برای سفر با تور ترکیه

طولانی‌ترین فصل توریستی ترکیه، تابستان و ماه‌های خرداد تا شهریوراست. در این ماه‌ها، هوا گرم است و شرایط برای تفریح در سواحل، شنا و امثال آن خوب است. البته ترافیک گردشگر در این ماه‌ها بیشتر است و قیمت‌ها ممکن است بالاتر از ماه‌های دیگر باشد. به طور کلی فصل‌های بهار و پاییز می‌توانند زمان‌های مناسب‌تری برای سفر به ترکیه باشند؛ چرا که در این فصول، هوا معتدل‌تر و قیمت‌ها نسبت به تابستان کمی کمتر است و ترافیک کمتری هم وجود دارد. به هر حال، تعیین بهترین زمان برای سفر به ترکیه بستگی به ترجیحات شخصی مسافران دارد.

برای خرید ارزان لباس برند می‌توان پکیج ترکیه پاییز (آذرماه) را رزرو کرد. بلک فرایدی یا جمعه‌ سیاه آخر سال در این زمان برگزار می‌شود و مسافران می‌توانند با رزرو پکیج ترکیه بلک فرایدی و سفر به یکی از شهرهای استانبول یا وان، لوازم مورد نیاز خود را با نصف قیمت خریداری کنند.

برای رزرو تور ترکیه ارزان نیز می‌توان اقدام به خرید پکیج‌های مسافرتی زمستان کرد. در ایام دمای هوا کاهش می‌یابد و با کاهش تقاضا برای رزرو تور، قیمت پکیج‌ها نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان