هشدار جدی به سهامداران مضطرب بورس

ژیوار

دوشنبه روز وداع بورس با کانال 2 میلیون واحدی بعد از 183 روز معاملاتی بود؛ اما کارشناسان می‌گویند با توجه به وضعیت متغیرهای اثرگذار بر بازار سهام پیش‌بینی بازار بورس کار دشواری است.

به گزارش کاماپرس، بهترین استراتژی سرمایه‌گذاران می‌توانند این باشد که سررسیدهای نزدیک را به سررسیدهای دورتر منتقل کنند، چرا که احتمال برگشت بازار به قیمت‌های قبل از انتخابات در یک یا دو ماه آینده وجود دارد، در نتیجه این امر می‌تواند بخشی از زیان‌ها را جبران کند.

سلمان یزدانی،کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» پیشنهاد می‌دهد: «به نظر می‌رسد صعود سریع بازار سرمایه با توجه به وضعیت متغیرها تا حدودی دور از واقعیت است و من به عنوان بازارگردان توصیه می‌کنم تا سرمایه‌گذاران پورتفوی خود را رویایی انتخاب نکنند.»

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

بورس تهران علاوه بر ریسک‌های سیاسی با ریسک‌های اقتصادی نیز مواجه است؛ اما در حال حاضر، کابینه دولت چهاردهم، اهمیت زیادی برای بازار سرمایه و فعالان اقتصادی دارد. به همین خاطر است که سلیمی می‌گوید: «با آمدن هر طیفی از افراد در کابینه دولت جدید، نباید انتظار داشت، سیاست‌های اقتصادی به طور سریع دچار تغییر شوند. همچنین احتمال این که قیمت دلار تک نرخی شود؛ بسیار پایین به نظر می‌رسد و شکاف میان دلار نیما و بازار آزاد حفظ خواهد شد. در نتیجه تفاوت بنیادینی میان دولت فعلی و دولت گذشته، حداقل در 6 ماه آینده مشاهده نخواهد شد.»

انتهای پیام

 

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز