4 ترفند خانگی برای رسوب گیری کتری و چای ساز

کتری-کاماپرس
ژیوار

اگر رسوبات بدنه کتری شما به حدی زیاد شده که یک لایه سفید رنگ دورتادور بدنه داخلی کتری را پوشانده، لازم است هر چه سریع‌تر فکری به حالش بکنید، چرا که ابن رسوبات اثرات منفی بر سلامتی داشته و می‌توانند باعث سنگ کلیه شوند.

کاماپرس در این گزارش چند روش ساده برای رسوب‌گیری چای‌ساز و کتری را بررسی کرده است.

استفاده از سرکه برای رسوب گیری کتری

استفاده از سرکه برای رسوب‌ گیری کتری بسیار روش رایجی است که اکثرا درباره آن شنیده‌اند. در این روش شما باید چای‌ساز یا کتری را تا نیمه با آب و نیمه‌ی دیگر را با سرکه سفید پر کنید. سپس اجازه دهید محلول آب و سرکه به جوش بیاید و قل‌قل کند. بعد از آن می‌توانید دستگاه را خاموش کنید و  بگذارید محلول به مدت یک تا دو ساعت در چای‌ساز یا کتری بماند. پس از آن، آب و سرکه را خالی کنید و لایه رسوبات که از بدنه کتری جدا شده‌اند را به آرامی با اسکاچ بشویید. دستگاه را چندین بار با آب تمیز بشویید تا بوی سرکه از بین برود.

استفاده از لیمو ترش و جوش شیرین برای رسوب گیری کتری

در این روش شما باید کتری یا چای‌ساز را با آب پر کنید و سپس چند برش لیمو ترش به همراه جوش شیرین یا آب‌ لیمو ترش با جوش شیرین را داخل آن قرار دهید و محلول به جوش بیاید و سپس دستگاه را خاموش کنید. اجازه دهید محلول به مدت یک ساعت در دستگاه بماند. سپس آن را خالی کنید و با آب تمیز چند بار بشویید و اسکاچ بکشید تا رسوبات به جا مانده کامل از بین برود.

کتری-کاماپرس

استفاده از جوش شیرین برای رسوب گیری کتری

در این روش شما باید ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در چای‌ ساز یا کتری بریزید. سپس کتری را با آب پر کنید و بگذارید محلول به جوش بیاید. بگذارید محلول 5 یا 10 دقیقه در آن حالت باقی بماند و سپس زیر کتری را خاموش کنید. وقتی کتری خنک شد، محلول جوش‌شیرین را خالی کرده و دستگاه را با آب تمیز بشویید و رسوبات داخل کتری را پاک کنید. حواستان باشد که دستگاه یا کتری شما به خوبی تمیز شود و محلول جوش‌شیرین داخل آن باقی نماند چرا که جوش شیرین می‌تواند در بعضی افراد باعث معده‌درد شود.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

محلول سرکه و جوش شیرین برای رسوب گیری کتری

این محلول یکی از بهترین و پراستفاده‌ترین محلول‌ها نه فقط برای رسوب‌ گیری کتری بلکه برای از بین بردن انواع رسوبات و حتی تمیز کردن کفش، سینک ظرفشویی، ظروف استیل و بدنه بیرونی کتری که در اثر برخورد با گرمای گاز تغییر رنگ داده، سطوح سرامیکی و…. کاربرد دارد.  در این روش سرکه و جوش شیرین را در ظرفی حل کنید. حواستان باشد که جوش شیرین به محض حل شدن با سرکه از خود واکنش نشان می‌دهد و کف می‌کند به همین دلیل جوش شیرین را ابتدا در ظرفی جدا حل کنید و پس از اینکه واکنش جوش شیرین تمام شد محلول را درون کتری بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس مانند روش‌های قبلی بگذارید یک ساعتی محلول درون کتری یا دستگاه چای‌ ساز شما باشد، سپس کتری را تمیز کنید و خوب بشویید تا رسوبات از بین برود.

هر یک از این روش‌ها می‌تواند به حذف رسوب‌ها کمک کند و چای‌ساز یا کتری شما را تمیز و بدون رسوب نگه دارد. این روش‌ها را به صورت دوره‌ای تکرار کنید تا از تجمع رسوب‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

مرتبط با : انتخاب سنترشهر لوازم‌ خانگی
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز