نحوه تمیز کردن لوازم خانگی

لست سکند

برای تمیز کردن هر کدام از لوازم خانگی باید شیوه مختص به آن وسیله را انتخاب کنیم به عنوان مثال نحوه نظافت و تمیز کردن یخچال فریزر با نحوه تمیز کردن مایکروفر بسیار متفوت است ، ما در این مقاله سعی داریم بهترین روش های تمیز کردن لوازم خانگی را به شما بیاموزیم .

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ما در این صفحه بهترین روش های تمیز کردن یخچال فریزر ، مایکروفر ، ماشین لباسشویی بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و. بررسی قرار میدهیم .

طریقه تمیز کردن یخچال فریزر

برای نظافت و تمیز کردن یخچال فریزر به وسایل زیر نیاز داریم :

دستمال حوله ای

راز آسمان پایتخت

اسپری شیشه شور

مایع اب و ریکا

مایع سفید کننده ( برای یخچال های سفید )

برای تمیز کردن یخچال ابتدا یخچال را از برق بکشید ، سپس مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید ، سپس طبقات و کشو های یخچال فریزر را از آن جدا کرده و در داخل سینک یا حمام اقدام به شستن آن کنید ، حالا طبقات را برای خشک شدن کنار بگذارید .

2 – برای تمیز کردن داخل یخچال از یک پارچه حوله ای و اسپری شیشه شوی استفاده نمایید ، اگر مواد غذایی مانند مربا در کف یخچال چسبیده برای از بین برد آن از کمی آب گرم استفاده نمایید .

3 – برای تمیز کردن بدنه بیرون یخچال میتوانید از محلول رقیق آب و مایع سفیده کننده استفاده نمایید ، در صورتی که بدنه رنگی است میتوانید از مایع دستشویی و آب استفاده نمایید تا به رنگ دستگاه آسیبی وارد نشود .

لینک مفید : تعمیر یخچال در تهران

بهترین روش تمیز کردن مایکروفر و سولاردام

برای تمیز کردن مایکروفر ابتدا دستگاه را از برق خارج کنید و سپس به کمک روش های زیر اقدامات لازم جهت نظافت مایکروفر را انجام دهید ف توجه داشته باشید قبل از استفاده مجدد با یک دستمال خشک رطوبت مواد شوینده را از بین ببرید و سپس اقدام به استفاده مجدد از مایکروفر بکنید .

1 – استفاده از سرکه : یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه حل های تمیز کردن مایکروفر و سولاردام استفاده از سرکه میباشد ، یک لیوان سرکه را بمدت 2 دقیقه درون مایکروفر بگذارید و سپس درب آنرا باز کنید ، حالا با استفاده از یک دستمال و یک اسپری جرم گیر میتوانید تمامی چربی های داخل کابین را به راحتی از بدنه پاک کنید .

2 – استفاده از جوش شیرین : اگر مدت زمانی طولانی است که مایکروفر یا سولاردام خود را تمیز نکرده اید ممکن است تکه های چربی ذخیم شده باشند ، برای از بین بردن این لکه ها میتوانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و برروی قسمت های چربی بگذارید ، چند دقیقه صبر کنید و سپس با یک دستمال تکه های چربی را جمع آوری کنید .

3 – استفاده از آبلیمو : ابلیمو همانند سرکه دارای خاصیت اسیدی میباشد ، شما میتوانید همانند سرکه یک لیوان آب لیمو را درون مایکروفر قرار داده و پس از گذشت 2 دقیقه داخل بدنه مایکروفر را با یک دستمال تمیز کنید .

لینک مفید : تعمیر ماکروفر در منزل

نحوه صحیح تمیز کردن ماشین لباسشویی

نظافت ماشین لباسشویی بسیار ساده است ، توجه به تمیز کردن ماشین لباسشویی میتواند باعث افزایش راندمان شستشوی ماشین لباسشویی شود .

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی طبق دستور عمل زیر استفاده کنید.

1 – برای تمیز کردن سبد شستشو و دیگ از جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده کنید ، جرم گیرمخصوص لباسشویی را میتوانید از قروشگاه های زنجیره ای یا مراکز تعمیر ماشین لباسشویی خریداری کنید .

نکته : 2 یا 3 عدد ار پودر جرم گیر را مستقیما به داخل سبد شستشو ریخته و دمای آب را روی 30 درجه تنپظیم و سپس برنامه ( کویک ) را اجرا کنید .

2 – در ب پمپ تخلیه را جدا کنید و با محلول آب ریکا به خوبی تمیز و سر جای خود قرار دهید .

3 – جاپودری لباسشویی را از جای خود خارج کرد و درون سینک به خوبی شسشتو دهید .

در زمان نظافت ماشین لباسشویی حتما دستگاه را از برق جدا کرد و بعد از اتمام کار مجددا به برق متصل کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سرویس برتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز