ادامه تحصیل در کدام کشورهای اروپایی رایگان است؟

مهاجرت تحصیلی ـ کاماپرس
ژیوار

تحصیل رایگان و یا تحصیل با هزینه‌های حداقلی، یکی از امکاناتی است که اکثر دانشگاه‌های جهان در اختیار افراد مستعد و علاقمند قرار می‌دهند. بنابراین دانشجویان و جوانانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، می‌توانند به کشورهای نظیر اتریش، آلمان، نروژ، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، انگلستان و غیره مهاجرت کنند.

کاماپرس در این گزارش شرایط تحصیل رایگان در برخی از کشورهای اروپایی را بررسی می‌‌‌کند:

 نروژ؛ تحصیل تنها با 200 یورو در سال

کشور نروژ یکی از باکیفیت‌ترین کشورهای جهان و البته اروپا با سطح زندگی عالی است. این کشور همچنین دانشگاه‌های بسیار مجهز و پیشرفته را در خود جای داده است. دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی با مدارک سطح بالا می‌توانند تحصیل رایگانی در این کشور داشته باشند. دانشجویان برای تحصیل در نروژ در دانشگاه‌های دولتی تنها هزینه‌ای حدود 35 الی 65 یورو پرداخت می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی نیز باید شهریه‌ای بسیار اندک و تنها حدود 200 الی 400 یورو در سال بپردازند.

بیشتر بخوانید:

آلمان ؛ ادامه تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل در کشور آلمان به صورت کامل رایگان نیست، اما هزینه آن بسیار پایین است. به‌طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان حدود 200 تا 400 یورو برای هر ترم تحصیلی است. چندین دانشگاه این کشور دارای رتبه بالای آموزشی در جهان هستند که از دانشگاه‌های برلین، LMU،  دانشگاه هیدلبرگ، دانشگاه مونیخ و غیره می‌توان نام برد. برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه هیدلبرگ شهریه بسیار پایینی در حدود 150 یورو به ازای هر ترم از دانشجویان بین المللی دریافت می‌کنند و دوره‌های آنان به زبان آلمانی و نیز زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

دریان سفر امید

مهاجرت تحصیلی ـ کاماپرس

اتریش ؛ سیر صعودی مهاجرت تحصیلی

کشور اتریش از جمله کشورهایی است که نه‌تنها اتباع خود کشور اتریش، بلکه اتباع سایر کشورها می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی آن تحصیل کنند. همچنین در تمامی مقاطع تحصیلی شهریه‌ای بسیار اندک و تنها حدود 200 الی 400 یورو در سال پرداخت‌ می‌شود‌. همین امر باعث افزایش تعداد متقاضیان تحصیل رایگان در این کشور شده است.

فرانسه ؛ کشوری محبوب برای دانشجویان

از آن جا که کشور فرانسه یکی از کشورهای اروپایی با امکان تحصیل رایگان است، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی نیز محسوب می‌شود. اکثر دانشگاه‌های دولتی فرانسه شرایط تحصیلی کم هزینه‌ای را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. شهریه دانشگاه‌های دولتی در فرانسه برای دانشجویان اتحادیه اروپا حدود ۱۷۰ یورو در سال و برای دانشجویان بین‌المللی شهریه‌ای حدود 3000 یورو در سال در نظر گرفته شده است. بورسیه‌های تحصیلی فرانسه هم کمک خوبی برای پوشش هزینه زندگی یا تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی است.

ایتالیا ؛ تنوع در انتخاب دانشگاه

یکی از مزایای کشور ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه بسیار مناسب دانشگاه‌ها در این کشور است. علت این موضوع نیز، تنوع بالای دانشگاه‌های ایتالیاست. برخی از دانشگاه‌های معروف و محبوب این کشور مانند دانشگاه پلی‌تکنیک تورین دارای نرخ پذیرش بالایی هستند. شهریه دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا برای دانشجویان اتحادیه اروپا حدود ۹۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است. دانشجویان بین‌المللی باید شهریه‌ای حدود ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال پرداخت کنند.

نکته قابل توجه برای تحصیل رایگان در اروپا آن است که متقاضیان باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشند؛ در غیر این صورت باید در دانشگاه‌های خصوصی تحصیل و شهریه بپردازند. در عین حال، دانشجویان باید هزینه‌های زندگی را نیز مدنظر قرار بدهند. همچنین امکان کار دانشجویی نیز در این کشورها وجود دارد و مهاجران می‌توانند برای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : حامی مهاجرنیلگام سفرویزامتریک
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز