آشنایی با معروف ترین معابد تایلند + تصویر

ژیوار

تعداد معابد تایلند آنقدر زیاد است که می‌توان روزهای متوالی به تماشای آن‌ها پرداخت. از طرفی تعداد جاهای دیدنی تایلند نیز بسیار زیاد است و به همین جهت بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که تنها برخی از این مکان‌ها را ببینند و نهایت استفاده را از سفر خود ببرند.

کاماپرس در این گزارش معروف‌ترین معابد تایلند را معرفی و هر یک را به طور جداگانه بررسی کرده است.

معبد وات رونگ خون

از معروف‌ترین و زیباترین معابد تایلند که بازدید از آن را نباید از دست داد، می‌توان به معبد وات رونگ خون (Wat Rong Khun) اشاره کرد. این معبد سفید منظره‌ای فوق‌­العاده پیش روی مسافران قرار می­‌دهد و شبیه فیلم‌های تخیلی به نظر می‌رسد. همچنین این معبد در کنار یک حوض آب و فضای سبز گسترده ساخته شده و یکی از آثار معماری سوررئال به حساب می‌آید.

در ساخت معبد وات رونگ خون تمام آموزه‌های بودایی به تصویر کشیده شده‌؛ هر چند که ساخت آن نیمه کاره مانده است. بخش‌های مهمی مانند سالن مراقبت و اقامتگاه راهبان یا مواردی از این قبیل هنوز در این بنا تکمیل نشده‌ است؛ با این حال چیزی از ارزش‌های این ساختمان کم نشده و معمار آن – چالرمچای کوسیت‌پیپات – همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین معماران شناخته می‌شود.

دریان سفر امید

معبد وات فو

معبد زیبای وات فو (Wat Pho) در شهر بانکوک، مکانی باستانی و مهم است. این معبد که در نزدیکی یک کاخ بزرگ ساخته شده، یک بودای طلایی با ارتفاع 46 متری را در خود نگهداری می‌کند. زمان ساخت این بنای دوست داشتنی به قرن 19 برمی‌گردد که در آن پادشاه راما سوم دستور ساخت آن را صادر کرد.

در اصل معبد وات فو نمادی از ورود بودا به نیروانا بوده و در آن 91 استوپا یا سنگ مذهبی به چشم می‌خورد. همچنین تقریبا 1000 تصویر از بودا و یک نواده درخت مقدس بودی از بودگایای هند در این بنا قرار گرفته است. وات فو طب سنتی تایلند و ماساژ را گسترش داده و به همین جهت از مراکز مهم دوره‌های آموزشی این علوم به حساب می‌آید.

معبد وات آرون

یکی از معابد تایلند که طرفداران زیادی دارد و زیبایی آن ورد زبان همه شده است، وات آرون (Wat Arun) نام دارد. این معبد به عنوان یکی از شش معبد سلطنتی تایلند اهمیت زیادی دارد و در کنار ساحل رودخانه چائو پرایا می‌توان آن را دید. ارتفاع معبد وات آرون 80 متر است و در آن مجموعه‌ای از تالارها، غرفه‌ها و تصاویر مختلف از زندگی بودایی‌ها به چشم می‌خورد.

امکان تماشای نمای این مجموعه زیبا با سوار شدن بر قایق‌های رودخانه کنار آن فراهم شده و می‌توان از مناظر جادویی آن لذت برد.

معبد وات فرا کائو

یکی از معابد مقدس و معروفی که در سفر به تایلند می‌توان از آن دیدن کرد، معبد وات فرا کائو (Wat Phra Kaew) نام دارد. این معبد در داخل محوطه کاخ بزرگ تایلند قرار گرفته و در آن مجسمه مقدس بودا که از زمرد ساخته شده نیز به چشم می‌خورد. این مجسمه قدمت زیادی دارد و مربوط به 50 سال قبل از میلاد مسیح است.

مجسمه معروف زمردی با جواهرات زیادی تزئین شده و در اصل از هند می‌آید. این مجسمه به عنوان نماد حافظ تایلند نیز معروف شده و تنها پادشاه می‌تواند به آن دست بزند یا به آن نزدیک شود.

معبد باستانی وات ساکت

معبد وات ساکت (Wat Sacket) یکی از معابد معروف تایلند است که قدمتی طولانی دارد و ریشه‌های آن به دوران آیوتایا برمی‌گردد. این معبد زیبا در گذشته مکانی برای استراحت و آرامش مردگان بود و در زمان حکومت شاه راما دوم اهمیت بیشتری داشته است. در آن زمان هزاران نفر از مردم فقیر به دلیل بیماری خاصی که واگیر شده بود، از بین رفتند و خاکسترهایشان نیز در این مکان دفن شد.

وات ساکت روی کوه طلایی واقع شده و چشم‌اندازی جذاب و دلنشین دارد. علاوه بر آن آثار زیادی از بودا نیز در آن نگهداری می­‌شود و به همین جهت اهمیت تاریخی قابل توجهی نیز پیدا کرده است.

سفر به تایلند با «طاهاگشت»

آژانس مسافرتی طاهاگشت مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه ارائه انواع تورهای خارجی و داخلی است که حدود 30 سال تجربه دارد و علاوه بر ارائه تور، در زمینه‌های دیگری مانند رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز فعال بوده و خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد. تنوع بالای انتخاب‌ در سفر باعث شده که افراد مختلف با هر سلیقه‌ای بتوانند سفری منحصر به فرد را با طاهاگشت تجربه کنند.

یکی از تورهای پرطرفدار طاهاگشت، تور تایلند است که همه ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط این تور می‌­توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز