بیمه نامه های مورد نیاز برای هیئت های مذهبی و عزاداری

ژیوار

اگرچه هیئت‌های عزاداری در تمام طول سال فعال هستند اما محرم و صفر اوج فعالیت‌های این هیئت‌ها محسوب می‌شود. حضور تعداد پرشمار مردم در این نوع از مراسمات می‌تواند زمینه‌ساز خطراتی باشد. بر همین اساس شرکت‌های بیمه نیاز هیئت‌ها را بررسی کرده و بیمه‌نامه‌های مرتبط با این هیئت‌ها را به عنوان نوع خاصی از بیمه مسئولیت مدنی ارائه کرده‌اند.

کاماپرس در این گزارش بیمه‌نامه‌های مورد نیاز برای هیئت‌های مذهبی و عزاداری را معرفی کرده است.

بیمه مسئولیت مدنی مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی

این نوع از بیمه نامه یکی از بیمه‌های مسئولیت است که بر اساس نیاز خاص هیئت‌های عزاداری و دسته‌ها تهیه و عرضه شده است. در این نوع از بیمه نامه مسئولیت مدنی بانی عزاداری یا مدیر و هیئت مدیره مسجد، حسینیه و تکایا در برابر شرکت کنندگان مراسم تحت پوشش شرکت بیمه قرار می‌گیرد.

از حوادثی که معمولا در این نوع از مراسمات روی می‌دهد، می‌توان به آتش سوزی، سقوط پنکه، سقوط لوستر، سقوط داربست، انفجار گاز، سقوط پرچم و علامت اشاره کرد. همچنین ممکن است که هنگام پخت غذا نیز برخی از حوادث گریبانگیر کارکنان هئیت شود. تمام این حوادث می‌تواند تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در واقع در این بیمه نامه هرگونه قصور و سهل انگاری عوامل برگزاری مراسم در زمان اعتبار بیمه نامه و در مکان اشاره شده در بیمه نامه مورد حمایت و پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد. موارد تحت پوشش می‌تواند خسارات جانی و یا مالی باشد.

هزینه بیمه نامه مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی

هزینه این بیمه نامه بر اساس موارد مختلفی تعیین می‌شود. یکی از عوامل تاثیرگذار روی هزینه بیمه نامه، تعداد عزادارانی است که معمولا در مراسم شرکت می‌کنند. بهتر است در این زمینه عدد دقیق و یا حداکثری بیان شود تا زیان همه افراد زیان دیده و یا آسیب دیده جبران شود. همچنین زمان اعتبار بیمه نامه می‌تواند یک ماهه تا یک ساله باشد. در این زمینه نیز بیشتر بیمه گذاران تلاش می‌کنند تا در ایام محرم بیمه نامه دو ماهه خریداری کنند ولی بهتر است که بیمه مسئولیت مدنی مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی به صورت دائم و سالانه تهیه شود.

معمولا این نوع از بیمه نامه در ۳ نوع مختلف عرضه می‌شود:

  • این ۳ نوع شامل عزاداری‌های کمتر از ۱۰۰ نفر، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر و بالای ۵۰۰ نفر می‌شود.
  • بیمه مسئولیت مدنی مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌تواند مراسمات برگزار شده در مکان‌های سربسته و سرباز را شامل شود.

بیمه آتش سوزی

اگرچه حوادث ناشی از آتش سوزی در بیمه مسئولیت مدنی مراسم عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی تحت پوشش قرار می‌گیرد اما گاهی اوقات پوشش‌ها و سقف ریالی در نظر گرفته شده در این بیمه نامه کفایت نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است که بیمه نامه آتش سوزی را نیز تهیه کنید تا با خیال راحتتری به برگزاری مراسم عزاداری بپردازید.

برای نمونه در بیمه آتش سوزی، خسارت‌های وارد شده به محل برگزاری، خسارت به همسایگان و اشخاص ثالث و برخی دیگر از خسارت‌ها مانند ترکیدگی لوله نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان سطح پوشش‌ها را نیز تا حد نیاز بالا برد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز