بیمه نامه های ضروری در تورهای گردشگری و مسافرت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مسئولیت سلامتی و ایمنی افراد شرکت کننده در تورهای داخلی و خارجی بر عهده شرکت‌ها و مدیران گروه‌های گردشگری است و این مسئولیت ممکن است در زمان بروز خسارت جانی به مبلغی غیرقابل جبران برای این افراد تبدیل شود. به همین دلیل خرید بیمه نامه‌های ضروری در این حوزه یکی از اولین قدم‌های برگزاری تور گردشگری محسوب می‌شود.

کاماپرس در این گزارش لیستی از بیمه نامه‌های مورد نیاز برای تورهای گردشگری داخلی و خارجی را معرفی کرده است.

بیمه مسئولیت اردو و تورهای گردشگری

هر نوع سفر گروهی به معنی برگزاری اردو یا تور گردشگری است و طبیعی است که مسئولیت حوادث احتمالی در این تورها نیز بر عهده مدیر یا اجراکننده آن باشد. سفر همیشه خطراتی را نیز به همراه دارد و به همین دلیل، مدیران تورها در خرید بیمه مسئولیت تورهای گردشگری سهل انگاری نمی‌کنند.

بیمه مسئولیت تورهای گردشگری به منظور جبران خسارت‌های جانی، فوت و نقص عضو اعضای تور خریداری می‌شود. مواردی چون جبران هزینه درمان، خسارت نقص عضو، دیه فوت و خسارت‌های مالی از جمله پوشش‌های اصلی این بیمه نامه هستند.

این بیمه نامه تقریبا برای تمام اردوهای مدارس و دانشگاهی، تورهای زیارتی و سیاحتی داخلی و تورهای گردشگری خارجی یکسان است و فقط هزینه آن برای هر یک از موارد فوق و بر اساس تعداد افراد تحت پوشش، متفاوت است.

راز آسمان پایتخت

بیمه حوادث تورهای مسافرتی

بیمه حوادث تورهای مسافرتی زیرمجموعه بیمه مسئولیت است و باید برای هر تور به صورت جداگانه خریداری شود. در قانون بیمه این بیمه نامه تنها برای تورهای بالای 10 نفر قابل خریداری است. خرید این بیمه نامه از طرف افراد حقیقی و حقوقی ممکن است و لازم نیست که حتما شرکت گردشگری یا مدیر تور اقدام به خرید آن کند.

در این بیمه نامه باید نام و مشخصات افراد به طور دقیق در فرم قرارداد قید شده باشد و پوشش‌های آن تقریبا مشابه بیمه نامه مسئولیت است.

بیشتر بخوانید:

بیمه سفر داخلی

بیمه سفر داخلی برخلاف بیمه‌ نامه‌های اشاره شده، می‌تواند برای هر شخص مسافر به صورت جداگانه و انفرادی خریداری شود. این بیمه نامه برای تمام سفرهای داخلی، تورهایی با افراد زیر 10 نفر و سفرهای خانوادگی مناسب است. در واقع این بیمه نامه را می‌توان به عنوان مکمل بیمه نامه‌های گروهی در نظر گرفت.

پوشش‌های این بیمه نامه شامل حوادث مالی و جانی می‌شود که ممکن است در یک سفر، مسافر را تهدید کند. برای نمونه تصادف، سرقت، حوادث ناشی از موارد تروریستی، زورگیری و حوادث طبیعی در این بیمه نامه قابل جبران هستند.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی مختص سفرهای زیارتی، کاری و گردشگری خارجی است و یک بیمه نامه انفرای محسوب می‌شود. این بیمه نامه در سفرهای خارجی یک ضرورت محسوب می‌شود و حتی بسیاری از کشورها در صورت نداشتن چنین بیمه نامه‌ای ویزا صادر نمی‌کنند. برخی از شرکت‌های گردشگری شخصا اقدام به خرید این بیمه نامه برای هر یک از مشتریان تورهای خارجی خود می‌کنند.

جبران هزینه‌هایی چون پزشکی، درمان، دندانپزشکی، فوریت‌های درمانی، سرقت، مفقودی اموال، مشاوره حقوقی، وقفه در سفر، کنسلی سفر و اورژانس هوایی برای بازگرداندن مسافر بیمار و یا جنازه مسافر فوت شده از جمله پوشش‌های این بیمه نامه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه بازار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز