5 روستای خوش آب و هوای اطراف ارومیه برای طبیعت‌ گردی در تابستان

ژیوار

طبیعت و زیبایی‌هایی طبیعی با همراهی آب و هوای خنک و تمیز از مهمترین دلایلی است که می‌توان روستاها را به عنوان مقاصد جذاب گردشگری درنظر گرفت. ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان‌غربی یکی از شهرهای بزرگ و شلوغ منطقه شمال غرب کشور است، بنابراین روستاهای زیبای اطراف ارومیه جهت طبیعت‌گردی و فرار از شلوغی‌های زندگی شهری گزینه مناسبی برای تعطیلات تابستانی است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی پنج روستای اطراف ارومیه برای طبیعت گردی در تابستان می‌پردازد:

روستای بند در نزدیکی ارومیه

این روستای گردشگری فقط سه کیلومتر از شهر زیبای ارومیه و 10 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. روستای بند با طبیعتی که «شهرچایی» رودخانه زیبای شهر، آن را همراهی می‌کند در بهار و تابستان میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است و در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش تعداد رستوران‌ها و کافه‌ها در این منطقه به تفرجگاهی زیبا و بی‌نظیر تبدیل شده است. ضمن اینکه قایقرانی در سد شهرچایی نیز در این منطقه برای تفریح گردشگران برپا شده است.

دره قاسملو با آب و هوای معتدل

این دره با صفا با آب و هوای معتدل و خنک یکی از مناطق گردشگری معروف اطراف ارومیه است. دره قاسملو در 37 کیلومتری ارومیه و در جاده ارومیه به اشنویه قرار دارد. این دره خوش آب و هوا با طبیعت سبز و زیبایی که دارد از مکان‌های محبوب طبیعت گردان به شمار می‌رود. از میان دره قاسملو که به خان دره‌سی هم معروف است رودخانه‌ای عبور می‌کند که اگر مسیر این رودخانه را ادامه دهید به آبشار زیبایی با ارتفاع 15 متر می‌رسید.

دریان سفر امید

دریاچه مارمیشو؛ بکر و زیبا

برای دیدن این دریاچه بکر و زیبا باید مسافتی حدود 75 کیلومتری را از ارومیه به سمت روستای مارمیشو حرکت کنید. در مسیر می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت کوهستانی لذت ببرید و البته از زنبورداران منطقه عسل طبیعی تهیه کنید. وقتی به دریاچه رسیدید فراموش نکنید برای عکاسی از زیبایی‌های طبیعی این دریاچه زیبا آماده باشید. اکنون که در کنار دریاچه هستید می‌توانید بازدیدی از آبشار زیبای مارمیشو هم داشته باشید، فقط این آبشار در برخی از ماه‌های سال بسیار کم آب است.

بیشتر بخوانید:

دریاچه دالامپر برای علاقمندان به کوهنوردی

این دریاچه بکر و زیبا مورد توجه طبیعت‌گردان و کوهنوردان حرفه‌ای است و هر ساله در فصول بهار و تابستان علاقمندان بسیاری را جذب می‌کند. دریاچه دالامپر در دامنه کوه دالامپر در 70 کیلومتری ارومیه و در روستای سوله دوکل قرار دارد. اگر می‌خواهید در روزهای گرم تابستان آب و هوای خنک و تنفس اکسیژن خالص را تجربه کنید حتما سفر و دیدن این دریاچه بکر را از دست ندهید.

آبشار سولک ارومیه در منطقه کوهستانی

روستای سولک در 40 کیلومتری ارومیه و در نوار مرزی ایران و ترکیه قرار دارد. منطقه‌ای که کوه‌های سرفراز با تپه‌های سبز و دره‌های خوش آب و هوا برای طبیعت‌گردی تابستانی دارد. این روستا با آبشاری که نامش را از روستا گرفته است، شناخته می‌شود. این آبشار 76 متری در فصول پر آب سال از دور هم دیده می‌شود و منشا آن چشمه‌های دامنه پر برف رشته کوه‌های زاگرس است.

انتهای پیام

مرتبط با : آفتاب کلوتمارکوپولومسیر سبز
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز