معرفی پرفروش ترین سنگ‌ های ساختمانی صادراتی ایران

سنگ ساختمانی-کاماپرس
ژیوار

گرانیت، مرمریت، تراورتن جز پرفروش‌ترین و سودآورترین سنگ‌های ساختمانی صادراتی ایران هستند. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی در کشور این نوع از سنگ‌ها را تولید می‌کنند و حتی بسیاری از محصوات تولیدی به بازار کشورهای همسایه صادر می‌شود. حتی برخی از شرکت‌های ایرانی پا را فراتر گذشته و با شرکت‌های اروپایی همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده‌اند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی و قیمت انواع سنگ‌های صادراتی ایران می‌پردازد. 

سنگ مرمریت

 سنگ مرمریت در ایران با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و متنوع مثل سفید، کرم، قهوه‌ای، خاکستری صورتی، و مشکی در بازار تولید می‌شوند. این نوع سنگ به دلیل مقاومت و سختی بالا در برابر فشار، گرما و حرارت و خوردگی و در عین حال ظرافیت و لطافت، جز سنگ‌های پرفروش بازار است.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در رنگ‌های سفید، کرم، و عسلی، قهوه‌ای، قرمز و نقره‌ای در بازار در دسترس است. سنگ تراورتن به دلیل رنگ‌های متنوع، هم در نمای بیرون و هم در نمای داخلی قابل استفاده است. این نوع سنگ به دلیل مقاومت در برابر سایش و ضربه برای استفاده در مکان‌هایی مانند راه‌پله‌ها، پله‌ها و کف زمین که رفت‌وآمد زیاد است، مناسب است. این نوع سنگ همچنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت انتخاب مناسبی برای آشپزخانه و سایر محیط‌هایی است که در آن‌جا حرارت زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به سختی بالا و مقاومت در برابر سایش و خوردگی معروف است. سنگ گرانیت دقیقا به همین دلیل عمر طولانی دارد. این سنگ همچنین در مقابل تغییرات شدید آب‌وهوایی، یخ‌زدگی و رطوبت هم مقاوم است. گرانیت در رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، سفید، و خاکستری تولید می‌شود. این سنگ لکه‌پذیری کمی دارد و نفوذ آب به آن بسیار کم است. همین ویژگی‌ها باعث شد این سنگ استفاده‌های گوناگونی داشته باشد و از میزکار تا کف‌پوش استفاده شود.

سنگ چینی

سنگ چینی یا کریستال با رنگ‌های سفید و خاکستری روشن و بافت کریستالی خود معروف است. این سنگ به علت بافت کریستالی و رنگ‌های روشنی که دارد فضا را بازتر، تمیزتر و پاکیزه‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. نظافت و نگهداری این نوع سنگ راحت‌تر از سایر سنگ‌ها است به همین علت این نوع سنگ برای پاساژها، مراکز تجاری و سایر اماکنی که احتمال آلوده شدن آن‌ها بیشتر است، انتخاب خوبی است. همچنین این نوع سنگ مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و اسیدها دارد و از این رو برای محیط‌های آزمایشگاهی نیز کاربرد دارد. سنگ چینی مقاومت خوبی در برابر رطوب دارد و از این رو برای محیط‌های مرطوب مانند دستشویی و همچنین استفاده در شهرهایی که رطوبت در آن‌ها بالاتر است گزینه مناسبی است.

سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از سنگ‌هایی است که نمای لوکس به ساختمان می‌دهد. این سنگ در رنگ‌هایی از جمله سفید، سبز، و قرمز تولید می‌شود اما مقاومت کمی دارد، در مقابل ضربه ‌‌و خش مقا‌وم نیست، در برابر مواد شیمیایی و اسیدی نیز مقاومت کمی دارد و نگهداری از آن سخت است و اصول خاص خودش را دارد اما به علت ظاهر لطیف و لوکسی که دارد همچنان در بین گزینه‌های متقاضیان قرار دارد.

سنگ ساختمانی-کاماپرس

سنگ لاشه و مالون

سنگ لاشه جز سنگ‌هایی است که لبه‌های نامنظمی دارد و به همین دلیل مناسب فضاهایی مانند باغ است که نیاز به فضاسازی طبیعی دارند. این سنگ به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد در پی‌سازی و زیرسازی ساختمان‌ها، سدسازی و جاده‌سازی استفاده می‌شود. 

سنگ مالون برعکس سنگ لاشه پس از استخراج به قطعات منظم تقسیم می‌شود و مقاومت خوبی خصوصا در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارد. این سنک انواع مختلفی دارد مانند سنگ مالون مرمر، سنگ مالون تراورتن و… که کاربرد نرمال آن در نمای ساختمان‌ها است. قیمت این سنگ‌ها به نسبت سایر سنگ‌ها ارزان‌تر است.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز