همه چیز درباره سنگ گرانیت مروارید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سنگ گرانیت مروارید به‌عنوان یکی  از مصالح و سنگ‌های ساختمانی پرمصرف با تنوع بالا و کاربردهای مختلفی در بازار موجود است. خرید سنگ گرانیت مروارید با توجه به ویژگی‌هایی چون استحکام و مقاومت آن از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش کاماپرس، سنگ گرانیت مروارید یکی از انواع سنگ گرانیت است که در مقایسه با سایر سنگ‌های ساختمانی مانند مرمریت و تراورتن، مقاومت و نفوذناپذیری بسیار بالایی دارد. فراوانی مواد معدنی اضافی در سنگ‌های گرانیت مروارید موجب شده تا این سنگ در رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی موجود باشد. از مهم‌ترین کاربردهای سنگ گرانیت مروارید می‌توان به استفاده از آن‌ها در سنگ فرش خیابان‌ها، معابر و نمای ساختمان‌ها اشاره کرد. کاماپرس در ادامه به معرفی سنگ گرانیت مروارید و کاربردهای آن می‌پردازد.

سنگ گرانیت مروارید چیست؟

سنگ گرانیت مروارید، یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی است که از جنس سنگ‌های خارا یا سنگ گرانیت است. این سنگ به‌نسبت سایر انواع گرانیت، مقاومت کمتری داشته و موجب نفوذ آب می‌شود. این در حالی است که سنگ گرانیت مروارید در مقایسه با سایر سنگ‌های ساختمانی مانند تراورتن یا مرمریت، از مقاومت بسیار بالا و کیفیت بسیار بهتری برخوردار است. سنگ گرانیت مروارید در معادن استان خراسان رضوی یا همان مشهد تولید شده و از نظر ظاهری دارای یک بافت دانه‌ای شکل و زیبا است.

 

سنگ گرانیت مروارید-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

سنگ گرانیت مروارید چه ویژگی‌هایی دارد؟

سنگ گرانیت مروارید به‌واسطه مزایا و ویژگی‌های متعدد آن به‌عنوان یکی از سنگ‌های پرمصرف در ساختمان سازی شناخته می‌شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های گرانیت مروارید در ادامه بررسی شده است؛

ظاهر زیبا: گرانیت مروارید دارای زمینه سفید با ریزدانه‌هایی با رنگ‌های خاکستری و مشکی در بالای آن است. از این رو به سنگ گرانیت مروارید، سنگ گل پنبه‌ای یا سنگ صدفی نیز می‌گویند.

استحکام و مقاومت بالا: گرانیت مروارید در اثر سرد شدن مواد مذاب در یک مدت زمان مشخص ایجاد شده و از این نظر استحکام بسیار بالایی داشته و نگهداری از آن نیز راحت است.

قابلیت برش خوردن: از دیگر ویژگی‌های سنگ گرانیت مروارید، قابلیت برش خوردن و صیقل دادن آن است که موجب می‌شود در بسیاری از موارد کاربرد داشته باشد. ضمن این‌که از سنگ گرانیت مروارید در تولید سایر سنگ‌های ساختمانی مانند سنگ کوبیک نیز استفاده می‌شود.

قیمت مناسب: سنگ گرانیت در مقایسه با سایر سنگ‌های ساختمانی و به‌نسبت مزایا و ویژگی‌های آن، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. به‌طوری که گرانیت مروارید در ایران به‌عنوان یک سنگ خوش‌قیمت و ارزان شناخته می‌شود.

سایر ویژگی‌ها: از دیگر ویژگی‌های سنگ گرانیت مروارید می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، رنگ روشن، برخورداری از سطح و دانه‌های یکنواخت در سورت‌های درجه بالا، مقاومت فشاری و سایشی بالا، ساب پذیری و جلای بالا و همچنین تولید آن به میزان انبوه اشاره کرد.

سنگ گرانیت مروارید-کاماپرس

کاربردهای سنگ گرانیت مروارید کدام است؟

سنگ گرانیت مروارید به‌واسطه ویژگی‌ها و قیمت مناسب آن، کاربردهای بسیاری دارد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای گرانیت مروارید در ادامه بررسی شده است؛

سنگ پله: سنگ‌های گرانیت مروارید به‌واسطه استحکام بالا و قابلیت صیقل‌پذیری، گزینه بسیار مناسبی برای تولید سنگ پله و راه‌پله هستند. ضمن این‌که این نوع سنگ از ظاهر زیبایی برخوردار بوده و برای زیباسازی محیط نیز کاربرد دارد. از دیگر مزایای گرانیت مروارید برای استفاده در پله‌ها می‌توان به مقاومت آن در برابر فرسایش و شرایط جوی مختلف، جلوگیری از جمع شدن آلودگی و مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

سنگ نما: سنگ نمای ساختمان با توجه به قرارگیری آن در فضای بیرونی باید از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی گوناگون برخوردار باشد. سنگ گرانیت مروارید از این نظر بهترین گزینه برای سنگ نمای ساختمان است. ضمن این‌که گرانیت مروارید یک نوع سنگ تزئینی محسوب شده و وزن آن برای استفاده در نمای ساختمان‌ها و برای جلوگیری از خطر ریزش مناسب است.

سنگ جدول و سنگفرش: جدول‌های سنگی و سنگفرش‌های موجود در معابر، خیابان‌ها، باغ‌ها، ویلاها و غیره، باید به‌نحوی باشد که در مقابل شرایط جوی مساعد بوده و با برخورداری از طول عمر بالا، هزینه‌های تعویض و بازسازی این سازه‌ها را کاهش دهند. گرانیت مروارید با توجه به دوام و عمر بالا و همچنین نفودناپذیری در مقابل آب و باران گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

سنگ کوبیک: کوبیک نوعی سنگ ساختمانی است که در اشکال مکعبی شکل و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی فرآوری می‌شود. گرانیت مروارید بهترین گزینه برای تولید سنگ کوبیک در انواع منظم و نامنظم است. گرانیت مروارید علاوه بر مقاومت و استحکام مناسب، دارای خاصیت برش پذیری و صیقل‌پذیری بالا بوده و می‌توان آن را در ابعاد و اندازه‌های دلخواه مشتریان به‌صورت سنگ کوبیک برش داد.

سنگ گرانیت مروارید-کاماپرس

سنگ شهریار

گروه معادن و کارخانجات سنگ مروارید استاد شهریار، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی و فعال در حوزه تولید و فروش انواع سنگ ساختمانی، سنگ گرانیت مروارید باکیفیت را با درجه سورت بالا از معدن گرانیت مروارید مشهد استخراج و تولید می‌کند.

این مجموعه در تولید تمامی محصولات خود از بهترین فناوری‌های روز دنیا بهره برده و محصولات را با کنترل کیفیت به دست مشتری می‌رساند. مزایای خرید سنگ گرانیت مروارید از سنگ شهریار شامل زمان‌بندی مناسب برای تولید و ارسال و تعهد در کیفیت و ضمانت محصول است.

انتهای پیام

مرتبط با : سنگ شهریار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز