5 تولیدکننده برتر میلگرد ایرانی را بشناسید

ساختمان_ کاماپرس
ژیوار

حجم استفاده از میلگرد صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان، به اندازه‌‌ای بالاست که باعث شده تا کارخانه‌‌های بی‌شماری در  ایران به تولید آن روی بیاورند. طبق چشم‌انداز تا سال 1404، تولید سالانه میلگرد در کشور باید به 55 میلیون تن برسد؛ شاخصی که اکنون در مرز 24 میلیون تن قرار دارد؛ این بار سنگین اکنون بر دوش شرکت‌هایی است که بیش از یک دهه قدمت دارند.

کاماپرس در این گزارش 5 تولیدکننده میلگرد کشور را معرفی خواهد کرد:

۱. تولیدکننده میلگرد میانه

شرکت فولاد آذربایجان میانه یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های تولید میلگرد در ایران است که محصولات خود را دقیقا منطبق بر استاندارد جهانی تولید می‌کند. این شرکت از سال 1368 در شهرستان میانه کار خود را آغاز کرده و تا امروز یکی از تامین‌کنندگان اصلی میلگرد داخلی است. میلگرد میانه در بازار ایران با علامت حک‌شده FF به راحتی قابل شناسایی است. تولیدات این شرکت استاندارد هستند و از مدل INQA استفاده می‌کنند؛ در واقع در ساخت میلگرد میانه از تمام استانداردهای مطرح بین‌المللی استفاده می‌شود. شرکت فولاد آذربایجان میانه که همه آن را با برند میلگرد میانه می‌شناسند، در سال‌های اخیر و بر اساس نیاز بازار، بیشتر توان خود را روی تولید میلگردهای آج‌دار گذاشته است؛ اما در زمینه تولید میلگردهای ساده نیز فعالیت می‌کند.

میلگرد- کاماپرس

۲. شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان دومین تولیدکننده مطرح میلگرد در ایران است. بالا بودن قیمت میلگردهای تولیدشده در این شرکت، باعث شده خیلی از مشتریان ترجیح دهند از سایر شرکت‌های تولیدکننده ایرانی خرید کنند. البته این شرکت گواهینامه‌های استاندارد خود را از یک شرکت انگلیسی دریافت کرده و سایر استانداردهای ایزو و داخلی را نیز به طور کامل دارد. این شرکت در تولید میلگردهای خود از شمش‌های SP5 استفاده می‌کند و یکی از دلایل کارایی عالی محصولات این کارخانه، همین موضوع است. میلگردهای گرید A3 این کارخانه طرفداران زیادی در مناطق شرقی و شمال شرقی ایران دارد.

دریان سفر امید

۳. شرکت فولاد آناهیتا گیلان

در اواخر سال 1389 به‌واسطه خرید سهام و تغییر کاربری با موضوعیت تولید انواع میلگرد ساختمانی (از سایز 8 تا 32)، شرکت فولاد آناهیتا گیلان پا به بازار صنعت ساختمان گذاشت. این شرکت در اواسط سال 1390 توانست از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان جواز دریافت کند. یک سال پس از آن، فولاد آناهیتا تجهیزات خود را از شرکت‌های معتبر اروپایی خریداری کرد، اما نصب و راه اندازی آنها توسط متخصصین داخلی انجام شد.

در همین راستا این شرکت توانست با پروانه بهره‌برداری با ظرفیت تولید سالیانه 320 هزار تن، به منظور تامین بخشی از نیاز داخلی کشور مشغول به فعالیت شود. شرکت فولاد آناهیتا با اخذ نشان استاندارد ملی ایران که گواه تضمین کیفیت محصولاتش است، توانایی تولید میلگرد ساختمانی منطبق با استاندارد 3132 ISIRI را دارد.

بیشتر بخوانید:

۴. شرکت مجتمع فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان در نیشابور استان خراسان رضوی واقع شده است. نام “میلگرد نیشابور” معرف کالاهای این تولیدکننده ایرانی است. محصولات تولیدی این شرکت در 3 نوع ساده، آج‌دار جناقی و آجدار مارپیچ تولید می‌شود. استاندارهای این شرکت ISIRI 3132 است و در تولید محصولات خود از روش عملیات حرارتی کوئنج تمپر استفاده می‌کند.

۵. کارخانه فولاد کویر کاشان

محصولات میلگرد کاشان به دلیل کیفیت بالا، برای جوشکاری مناسب هستند و عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده میلگرد شاخه و کلاف در کشور در بخش خصوصی به این کارخانه تعلق دارد. همچنین کسب بالاترین میزان تولید میلگرد شاخه و کلاف به میزان۹۴۰ هزار تن در سال ۱۳۹۵و تولید محصولات با آج ۵۲۰ برای اولین بار در سال ۱۳۹۲، در کارخانه فولاد کویر کاشان اتفاق افتاده است. طبق گزارش‌ها محصولات این تولیدکننده ایرانی، استاندارد ملی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ذوب آهن اصفهانفولاد کویر
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز