تحول صنعت ساختمان با ورود سازه های سبک

بتن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدیرعامل شرکت پیشروسازان فهیم با اشاره به اهمیت بکارگیری سازه‌های سبک در ساختمان‌سازی مدرن گفت: در حال حاضر بکارگیری این نوع سازه‌ها در ایران به دلیل زلزله‌خیز بودن مورد توجه است. همچنین سرعت در ساخت‌و‌ساز با این سازه‌ها و کاهش هزینه‌ها، استفاده از آن را با استقبال خوبی روبرو کرده است.

محمد علیزاده عظیمی مدیرعامل شرکت پیشروسازان فهیم در گفت‌وگو با کاماپرس با بیان اینکه این شرکت در زمینه تولید سازه‌های سبک فعالیت دارد، گفت: این سازه‌ها تحول جدیدی در صنعت ساختمان ایجاد کرده‌است. آینده ساخت‌و‌ساز جهان و ایران به سمت این سازه‌ها خواهند رفت و لذا دیگر روش‌های صنعتی پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید:

علیزاده عظیمی با بیان اینکه این روش ساخت به دلیل اینکه پرت مصالح ندارد، سازگار با محیط زیست است، افزود: در حال حاضر مردم آشنایی چندانی با این روش ساخت ندارند. به همین دلیل در سال های اخیر بیشتر روی معرفی این نوع سازه‌ها فعالیت شده است.

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل شرکت پیشروسازان فهیم با تاکید بر اینکه این نوع سازه سرعت بالایی در ساخت‌و‌ساز دارند، افزود: بکارگیری عایق‌های صوتی و دمایی در این نوع سازه‌ها بسیار آسان است. از طرف دیگر ایران کشوری زلزله خیز است، از این رو بکار گرفتن سازه‌های سبک در ساختمان اهمیت بالایی دارد.

علیزاده عظیمی با تاکید بر اینکه ارائه اطلاعاتی درباره تاسیسات ساختمان در این نوع ساختمان‌سازی در کاهش هزینه‌ها موثر است، تصریح کرد: برای نمونه اگر تاسیسات لوله ساختمان دچار مشکل شود با ارائه نقشه تاسیسات می‌توان نقطه آسیب دیده را برش داد و از هزینه بیشتر در تعمیرات جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت پیشروسازان فهیم با تاکید بر اینکه ورود به بازار کشورهای همسایه جزو برنامه‌های آنهاست، تصریح کرد: تاکنون در بازار خارجی حضور نداشته‌ایم. اما با توجه به پروژه‌های ساختمانی موجود در کشورهای همسایه مانند عراق و عمان، می‌توان برای ورود به بازار این کشورها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

آریاپی
رایانه کمک
دادپویان
ایده سبز
آهن رویال
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز