شرایط دریافت اقامت موقت هلند چیست؟

اخذ اقامت هلند-کاماپرس
ژیوار

یکی از کشورهای پرجمعیت شمال غرب اروپا هلند است. مردمان این کشور به رک گویی و صراحت در کلام شهرت دارند، آمار جرم و جنایت در هلند پایین است و عموما شهروندانی شاد و پرانرژی هستند. شاید همین موارد دلیل برخی از افرادی است که دوست دارند به این کشور حتی به صورت موقت مهاجرت کنند.

اقامت در هلند از طریق کار، سرمایه گذاری، تولد و یا حتی ازدواج امکان پذیر است. کسانی هم که قصد اقامت بیشتر از سه ماه در این کشور را دارند می‌توانند درخواست اقامت موقت هلند بدهند و از طریق اخذ اقامت موقت تا دو سال در این کشور بمانند.

به گزارش کاماپرس، همانطور که گفتیم در صورتی که متقاضی بیشتر از سه ماه در هلند بماند، واجد شرایط برای اقامت موقت در طی دو سال می‌شود. حتی بعد از دو سال هم می‌تواند اقامت موقت خود را تمدید کند. اگر هم قصد اقامت دائم را دارد باید اقامت موقت خو را چندین بار تمدید کند تا 5 سال حضورش در خاک این کشور پر شود، به بیان دیگر می‌بایست 5 سال اقامت قانونی بی وقفه در هلند داشته باشد و بعد از آن برای اقامت دائم اقدام کند.

اقامت از طریق تحصیل

از آنجایی که تحصیل با زبان انگلیسی در هلند میسر است این کشور یکی از گزینه‌های خوب برای دانشجویانی است که به دنبال اقامت موقت هلند در مقاطع مختلف هستند. دولت هلند مانند بسیاری از کشورها به متقاضیان به واسطه تحصیل، اقامت دائم یا تابعیت اعطا نمی‌کند. یکی از مزیت‌های تحصیل در این کشور هم اجازه کار دانشجویان مهاجر در حین تحصیل، البته به صورت نیمه موقت است.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای تحصیلی هلند، داشتن مدرک تحصیلی با ریز نمرات، نامه تمکن مالی، نامه پذیرش قطعی از سوی دانشگاه، عکس پاسپورتی، نامه عدم سوء پیشینه و… است.

دریان سفر امید

اخذ اقامت هلند-کاماپرس

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

متقاضیان اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در هلند می‌توانند در یک شرکت هلندی سرمایه گذاری کنند. این افراد نیاز به اخذ مجوز اقامت مناسب دارند. حداقل سرمایه گذاری هم تقریبا یک میلیون و 250 هزار یورو اعلام شده است.

مهم‌ترین شرط سرمایه گذاری در هلند این است که اتباع خارجی برای مجوز اقامت موقت در هلند (MVV) درخواست دهند.

هزینه‌های مهاجرت به هلند

دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به هلند در بخش ویزا 27 یورو، و در خصوص شهریه تحصیلی 6 هزار الی 20 هزار یورو را باید در نظر بگیرد. هزینه‌های مهاجرت کاری به هلند شامل تمکن مالی به میزان یک هزار و 995 یورو است.

هزینه ویزا برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری هم دو هزار و 394 یورو تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید:

در مورد هزینه‌های عمومی زندگی به هلند هم‌ می‌توان به صرف یک وعده غذایی در رستورانی معمولی اشاره کرد که بابتش باید 16 یورو بپردازید. یک دست لباس تابستانی را با 31 یورو می‌شود خریداری کرد. اجاره آپارتمان نیز بسته به متراژ و محل اقامت متفاوت است.

شهرهای مهم هلند

تعادلی که بین کار و زندگی در این شهر برقرار است، هلند را به یکی از کشورهای پرجاذبه تبدیل کرده و شهرهایی مانند آمستردام، روتردام، لاهه و آیندهوون جز شهرهای خوب و مهم این کشور معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : بالدانوتازحلویزاپ
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شرایط دریافت اقامت موقت هلند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان