آلمان برای زندگی بهتر است یا هلند؟

مهاجرت به آلمان یا هلند

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند به کشورهای اروپایی مانند آلمان یا هلند مهاجرت کنند. نکته حائز اهمیت، کسب اطلاعات کافی درباره شرایط کلی زندگی در هر دو کشور مانند مهاجرپذیری، تحصیل، هزینه‌ها، زبان و فرهنگ، اجاره و خرید ملک، شرایط اقتصادی، میزان مالیات، آب و هوا و مواردی از این قبیل است.

به گزارش کاماپرس، تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری، از اصلی‌ترین روش‌های قانونی مهاجرت است که برای ورود به هر کدام از این کشورها باید ابتدا روش‌های مهاجرتی را بررسی کرد و سپس اقدامات لازم را انجام داد.

این گزارش به مقایسه دو کشور آلمان و هلند برای زندگی با بررسی عواملی مانند تحصیل، پیدا کردن شغل، شرایط اقتصادی، حمل و نقل، هزینه زندگی، زبان و فرهنگ، اجاره خانه و انواع روش‌های مهاجرتی ‌پرداخته است.

تفاوت تحصیل در هلند و آلمان

در هلند و آلمان دانشگاه‌های ‏معتبری تأسیس شده‌ است و آموزش به بهترین نحو توسط ‏اساتید مجرب ارائه می‌شود، اما در دانشگاه‌های آلمان، امکان تحصیل ‏رایگان برای دانشجویان نیز فراهم است؛ درحالیکه برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر هلند باید هزینه‌ پرداخت کرد؛ درنتیجه برای تحصیل رایگان، مهاجرت به آلمان گزینه بهتری است. ‏

مهاجرت به آلمان یا هلند

راز آسمان پایتخت

تفاوت پیدا کردن شغل در آلمان و هلند ‏

به طور کلی پیدا کردن شغل مناسب، به دانش، مهارت و تجربه فرد بستگی دارد، اما نرخ بیکاری نیز در آن کشور باید پایین باشد. نرخ بیکاری در آلمان و هلند پایین ‏است. هلند در بسیاری از زمینه‌ها با کمبود نیروی کار مواجه است و بدین جهت فرصت‌های مناسبی برای استخدام خارجی‌ها ‏فراهم ‏کرده است. در هر دو کشور، افراد با توجه به تخصص و توانمندی‌های خود می‌توانند موقعیت شغلی دلخواه‌ خود را ‏پیدا کنند. ‏در هلند، اخراج کارمندان تقریباً غیرممکن است و حتی در صورت ‏اخراج شدن با دلایل موجه، امکان استفاده از مزایای بیمه بیکاری برای آنان وجود دارد، اما ‏در آلمان، کارکنان اخراج شده، بیمه بیکاری کمتری در مقایسه با هلند دریافت می‌کنند. ‏‎به علاوه، ساعات کاری کارکنان در آلمان بسیار طولانی‌تر از هلند است؛ ‏بنابراین مهاجرت کاری به هلند می­‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

لازم به ذکر است که میزان درآمد در کشور هلند بیشتر از آلمان است و بدین جهت برای کسب درآمد بیشتر باید به آلمان مهاجرت کرد.

تفاوت شرایط اقتصادی هلند و آلمان

اقتصاد یک کشور در افزایش و کاهش هزینه‌های زندگی تأثیر دارد و بدین جهت قبل از مهاجرت به ‏آلمان یا هلند باید شرایط اقتصادی‌ آنها را در نظر گرفت. هر دو کشور آلمان و هلند از ‏لحاظ اقتصادی در شرایط یکسانی قرار دارند؛ به طوریکه میزان هزینه‌های زندگی و نرخ بیکاری در آلمان و هلند در یک ‏تراز قرار دارد. نرخ بیکاری در هر دو کشور حدود ۳ تا ۳.۵ است. از طرف دیگر آلمان قطب صنعت اروپا محسوب می‌شود.

شرایط حمل و نقل در هلند و آلمان

آلمان و هلند از لحاظ مجهز بودن به سیستم حمل و نقل، شبیه یکدیگر هستند؛ به طوریکه هر دو ‏کشور ‏به سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته مجهزند. دوچرخه سواری از عادت‌های ساکنین ‏هلند است که با هدف جلوگیری از آلودگی هوا انجام می‌شود. از سوی دیگر هزینه‌های مربوط به ‏حمل و نقل در ‏کشور آلمان مقرون به صرفه و پایین‌تر از هلند است. ‏

مهاجرت به آلمان یا هلند

هزینه زندگی در آلمان و هلند

هزینه زندگی در آلمان نسبتاً پایین است و هزینه کمی برای خرید غذا، مسکن، پوشاک و امثال آن باید پرداخت. البته در هر کدام از شهر‌های آلمان میزان هزینه‌های زندگی متفاوت است؛ به طوریکه برای زندگی ‏در شهرهای بزرگ آلمان باید هزینه بیشتری پرداخت. در عین حال هزینه‌های زندگی در هلند نسبت به ‏آلمان بیشتر است؛ بنابراین برای تأمین مخارج زندگی در هلند باید از تمکن مالی بیشتری برخوردار بود.

مهاجرت به آلمان یا هلند

تفاوت زبان و فرهنگ در آلمان و هلند

در هلند، افراد شاد و خونگرم هستند؛ به طوریکه به عنوان فرد خارجی در این کشور احساس ‏تنهایی نخواهید کرد. در هلند، مردم فرهنگ خاصی دارند و برای قوانین احترام زیادی قائل هستند. در ‏آلمان نیز افراد، قانونمند و با فرهنگ هستند.

ساکنان هر دو کشور ‏مسیحی هستند. در کشور هلند، زبان‌های انگلیسی، هلندی و آلمانی رواج دارد؛ در حالیکه در ‏آلمان بیشتر افراد به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؛ بنابراین ‏مهاجرت به آلمان برای افرادی که به زبان آلمانی‌ تسلط ندارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

اجاره خانه در هلند بیشتر است یا آلمان؟

در آلمان و هلند، میزان اجاره مسکن متفاوت است. نرخ اجاره خانه در آلمان بسیار بیشتر از هلند ‏است. البته برای اجاره خانه در هر دو کشور باید بودجه زیادی را کنار گذاشت. قیمت مسکن در شهر‌های بزرگ آلمان سالانه در حال تغییر است و در عین حال، پیدا کردن مسکن در کشور هلند نیز چالش‌‏ برانگیز است؛ درنتیجه قبل از مهاجرت به آلمان یا هلند باید مسکن موردنظر ‏را اجاره کرد. ‏

روش‌های مهاجرت به آلمان یا هلند

آسان‌ترین راه مهاجرت به این دو کشور، مهاجرت تحصیلی است و البته مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، کار، ازدواج و پناهندگی نیز از دیگر روش‌های مرسوم مهاجرت است. از جمله اقداماتی که متقاضیان برای مهاجرت باید انجام دهند، تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا است. برای مهاجرت به هر یک از کشورهای آلمان و هلند باید ابتدا مدارک و اسناد لازم را تهیه کرده و آن‌ها را به زبان کشور مقصد ترجمه کرد.

مدارک مشترک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای مهاجرت به آلمان یا هلند شامل گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک زبان، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، دو قطعه عکس، کپی و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی، گواهی تمکن مالی، رزومه تحصیلی و شغلی، توصیه‌نامه، بیمه درمانی، نامه پذیرش در دانشگاه و نامه پذیرش درخواست کار توسط کارفرما است.

مهاجرت به آلمان یا هلند

مهاجرت به آلمان یا هلند با «النورا»

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و با وجود کارشناسان متخصص و آشنا به تمامی مسیرهای مهاجرتی جهت اخذ اقامت در اروپا یا کانادا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را ارائه می‌دهند. اعضای این موسسه ابتدا در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط هر فرد پیشنهاد می‌کنند.

علاقه‌­مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می­‌توانند به وبسایت https://elenoora.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 91096339_021  تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز