هر آنچه باید درباره اخذ اقامت آلمان بدانید!

آلمان با توجه به امکانات و موقعیت‌های ویژه اعم از اقتصاد رو به رشد، فرصت‌های شغلی و دانشگاه‌های معتبر، یکی از گزینه‌های پرطرفدار ایرانی‌ها برای مهاجرت و دریافت اقامت آلمان است.

به گزارش کاماپرس، آلمان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که به واسطه پیری جمعیت و کمبود نیروی کار جوان، فرصت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برای مهاجرت و اعطای اقامت آلمان به اتباع خارجی فراهم کرده است. روش‌های گوناگونی برای مهاجرت و اخذ اقامت آلمان وجود دارد که آشنایی با آن‌ها برای انتخاب مناسب‌ترین راه اهمیت دارد.

این گزارش به ارائه راهنمای اخذ اقامت آلمان و شرایط آن ‌پرداخته است.

چرا دریافت اقامت آلمان؟

این روزها بسیاری از افراد با هدف دستیابی به رفاه و شرایط زندگی بهتر اقدام به مهاجرت می‌کنند. آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی، گزینه‌ای ایده‌آل از نظر کاری و تحصیلی محسوب شده و دریافت اقامت آلمان برای مهاجران امتیازهای بسیاری به همراه دارد. از مزایای اخذ اقامت آلمان پس از مهاجرت می‌توان به حق اقامت دائم آلمان بدون دردسرهای تمدید ویزا، دسترسی به خدمات اجتماعی به عنوان شهروند آلمانی، امکان فعالیت در اصناف و مشاغل بدون محدودیت، حق استفاده از مزایای بانکی، حق استفاده از سیستم بیمه بهداشتی آلمان، تحصیل رایگان برای فرزندان و حق اقامت خانواده اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

روش‌های اخذ اقامت آلمان

اخذ اقامت آلمان از روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که هر فرد باید متناسب با شرایط خود، متناسب‌ترین روش را انتخاب کند. متداول‌ترین روش‌های دریافت اقامت آلمان در ادامه بررسی شده است.

اخذ اقامت تحصیلی: بهترین گزینه برای دانشجویان و دانش‌آموزان، دریافت اقامت آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی آلمان حق کار و اقامت در این کشور را داشته و پس از اتمام تحصیلات نیز می‌توانند وارد بازار کار شده و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

اخذ اقامت کاری: آلمان برای مهاجران، کشور فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی است. این کشور با ارائه ویزای کاری و تسهیلات ویژه به افراد در حیطه‌های مختلف به دنبال جذب نیروی کار جوان و مجرب است. از مزایای دریافت اقامت آلمان با ویزای کاری می­توان به امکان دریافت اقامت دائم آلمان پس از دو سال کار و زندگی در این کشور اشاره کرد.

اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری: دولت آلمان در راستای جذب سرمایه خارجی و رشد اقتصادی، تسهیلات و خدماتی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است؛ از این رو اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری مانند راه‌اندازی کسب و کار برای افرادی که توان مالی دارند، گزینه مناسبی است. سرمایه‌گذاران پس از سه سال امکان دریافت اقامت دائم آلمان و پس از شش سال امکان دریافت پاسپورت آلمانی برای خود و اعضای خانواده‌شان خواهند داشت.

شرایط اخذ اقامت آلمان

شرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت آلمان به روش دریافت اقامت اعم از تحصیلی، کاری و نظایر آن بستگی دارد. به عنوان مثال متقاضیان ویزای تحصیلی باید مدارک تحصیلی مانند نامه پذیرش دانشگاه و امثال آن ارائه کنند؛ متقاضیان ویزای ازدواج نیز باید سند ازدواج معتبر ارائه کرده و متقاضیان ویزای کاری باید نامه کارفرما یا شرکت موردنظر را ضمیمه مدارک کنند.

سایر مدارک لازم برای دریافت اقامت آلمان شامل پاسپورت معتبر، نامه درخواست دریافت اقامت آلمان، رسید پرداخت بیمه سلامت برای حداقل 60 ماه، مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B1، یک قطعه عکس استاندارد با پس‌زمینه سفید و گواهی تمکن مالی است.

اقامت آلمان - کاماپرس

هزینه دریافت اقامت آلمان

هزینه‌ اقامت آلمان توسط اداره مهاجرت این کشور اعلام و به همان اداره نیز پرداخت می‌شود. این رقم برای اقامت هر فرد بزرگسال به میزان 255 یورو و به ازای هر فرزند به میزان 51 یورو تعیین شده است. متقاضیان در صورت نداشتن توانایی کافی برای پرداخت هزینه اقامت آلمان به دلایلی مانند پایین بودن درآمد با تعداد بالای فرزندان، باید شرایط خود را اعلام کنند تا در صورت امکان هزینه‌ها برای آن‌ها کاهش یابد.

دریافت اقامت آلمان با «الو ویزا»

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و فعال در حوزه امور مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی، با برخورداری از مجوز رسمی کاریابی یونس از وزارت کار و همچنین نیروی متخصص و مجرب، خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خدمات الوویزا شامل اخذ ویزا، نوشتن انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، کاورلتر، استادی پلن، رزومه کاری برای مهاجرت و ریسرچ پروپزوال است.

متقاضیان مهاجرت قانونی و دریافت اقامت آلمان می‌توانند از دو طریق مراجعه به وبسایت https://elovisa.ir و تماس با شماره تلفن 02188686488 از مشاوره و خدمات کارشناسان الوویزا استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز