کاربردها و مزایای بوستر پمپ

ژیوار

ساختمان‌های بزرگ و مرتفع همواره در تامین آب مشکل دارند و فشار آب در آن‌ها بسیار پایین است. به همین دلیل آب در این ساختمان‌ها باید از طریق پمپ به طبقات فوقانی برسد. اما هر پمپی امکان انتقال آب با فشار مناسب را به طبقات بالایی ساختمان‌های مرتفع ندارد. راه حل برای مشکل آبرسانی در این نوع ساختمان‌ها، بوستر پمپ است.

به گزارش کاماپرس، به منظور تامین آب ساختمان‌هایی که سطح فشار لازم را ندارند، باید از پمپ استفاده کرد. پمپ آب این امکان را دارند همراه با مکش آب در لوله‌های متصل به آبرسانی شهری، سطح دبی را بالا ببرد و باعث فشار مطلوب برای طبقات بالایی ساختمان‌های بلند شود. اما برای انتقال آب با فشار مناسب در طبقات فوقانی، استفاده از هر پمپی چاره ساز نیست. زیرا گاهی مشکل نوسان فشار آب رخ می‌دهد و پمپ‌های معمولی قادر به رفع آن نیستند. به همین خاطر است که برخی اوقات علی رغم نصب بودن پمپ باز هم فشار آب مناسب نیست و حتی در بیشتر مواقع آب طبقات بالایی قطع است! البته این مشکل راه حل دارد و به منظور رفع آن بهتر است از پمپ‌های مخصوصی به نام بوستر پمپ استفاده شود.

بوستر پمپ به مجموع چند پمپ گفته می‌شود که به شکل موازی در کنار هم کار می‌کنند. این پمپ‌ها به واسطه یک تابلوی کنترل تحت فرمان است و باعث ثابت نگه داشتن سطح دبی آب ساختمان‌های مرتفع، شبکه آبیاری مزارع یا کارخانه می‌شود.

اهمیت استفاده از بوستر پمپ چه زمانی مشخص می‌شود؟

اهمیت استفاده از بوستر پمپ در ساختمان‌های ویلایی یا یک طبقه ساختمانی مجزا درک نخواهد شد. زیرا در چنین مکان‌هایی استفاده از پمپ معمولی کافی است، هر چند در زمان نوسان فشار آب این واحدها و منازل نیز با مشکل روبرو می‌شوند. اما برای ساختمان‌های بزرگ، شبکه آبیاری یا کارخانه‌ها، به هیچ عنوان استفاده از پمپ آب معمولی پاسخگو نیست و در صورت کاربرد این محصول موارد مذکور با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. در واقع اهمیت استفاده از بوستر پمپ مادامی که چند واحد آپارتمانی نیاز به تامین آب داشته باشند یا قرار به تامین آب نهادهای بزرگ باشد، مشخص خواهد شد. زیرا این سیستم به گونه‌ای است که با توجه به نیاز ساختمان از آب، سطح دبی را مشخص کرده و به این روش فشار کل سیستم آبرسانی در ساختمان‌های مرتفع یا نهادهای عظیم را ثابت نگه می‌دارد.

به همین دلیل است که در زمان بالا رفتن مصرف آب، بوستر پمپ باز هم جریان انتقال آب را به صورت یکنواخت حفظ می‌کند. زیرا جریان انتقال آب در این بخش با بهره گیری از تمام ظرفیت مجموع پمپ‌ها اتفاق می‌افتاد. در شرایطی هم که مصرف آب کاهش پیدا کند، تنها بخشی از ظرفیت بوستر پمپ فعال خواهد شد و به آبرسانی مناسب در تمام شبکه کمک خواهد کرد.

دریان سفر امید

برتری بوستر پمپ نسبت به پمپ‌های معمولی در چیست؟

از آنجایی که بوستر پمپ با هدف ثبات سطح فشار آب در ساختمان طراحی و عرضه شده، باید امکانات ویژه‌ای نسبت به پمپ معمولی داشته باشد. چندین پمپ کوچک به شکل موازی در طراحی این محصول به کار گرفته شده تا تغییر سطح دبی در لوله‌های آب اتفاق بیفتاد و آبرسانی به صورت یکنواخت انجام شود. تمامی این پمپ‌ها به وسیله یک خط آب ورودی تغذیه می‌شوند. قسمت خروج این محصول نیز دارای یک خط لوله بزرگ است که آب‌ پمپ‌های کوچک را تخلیه می‌کند و به این ترتیب به صورت یکنواخت آبرسانی را انجام می‌دهد.

آشنایی با یک درگاه ایرانی معتبر برای خرید بهترین نوع بوستر پمپ

افرادی که مایل به آشنایی بیشتر با سیستم بوستر پمپ هستند کافی است به یک درگاه معتبر عرضه کننده این نوع پمپ‌ها مراجعه کرده و با جزئیات محصول مذکور بیشتر آشنا شوند.

یکی از این درگاه‌ها شرکت پایا گسترش خورشید تابان، نمایندگی پمپ ابارا، است بالغ دو دهه انواع بوستر پمپ را به بازار عرضه کرده است. این مجموعه تنها نمایندگی رسمی پمپ ابارا در ایران بوده و تمامی محصولات این برند و دیگر برندها را با گارانتی و ضمانت اصالت به دست مشتریان می‌رساند.

افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره پمپ مذکور هستند کافی است به وبسایت اصلی این مجموعه به آدرس سر بزنند یا با شماره‌های 02188306250 یا 02188306773 یا 02188864047 یا 02188830032 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابارا
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز