لباس قدیمی را تعمیر کنم یا کنار بگذارم؟/ نرخ تعمیرات لباس

لباس قدیمی رو تعمیر کنم یا کنار بگذارم؟/ نرخ تعمیرات لباس کاماپرس
ژیوار

وقتی از مد پایدار در صنعت فشن صحبت می‌کنیم، تعمیرات لباس در دسته موضوعات پراهمیت قرار می‌گیرد که لازم است به حد کافی به آن توجه شود. جدا از مسائل مربوط به محیط زیست، بعضی از لباس‌های قدیمی آنقدر پر از خاطره و تجربه‌های خوب هستند که حیف است برای همیشه، خراب و فراموش‌شده در گوشه‌ای خاک بخورند.

کاماپرس در این گزارش نکاتی درباره تعمیرات لباس را با بررسی چند مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر لباس معرفی کرده و هزینه این خدمت را در اسفندماه 1402 شرح می‌دهد.

چرا تعمیرات لباس اهمیت دارد؟

تعمیر لباس قدیمی تا حد زیادی ضایعات نساجی را در محیط زیست کاهش می‌دهد. پس اگر دغدغه جدی محیط زیست را دارید، این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای‌اش انجام دهید. با این‌حال اگر خرید لباس را در هر شرایطی ترجیح می‌دهید، شاید بهتر باشد لباس قدیمی را تعمیر و به یک خیریه اهدا کنید.

چرا تعمیرات لباس اهمیت دارد؟ کاماپرس

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

چطور تعمیرات لباس را در خانه انجام دهیم؟

هنر تعمیر لباس نیاز به تجربه بیشتر و درک عمیق‌تری از انواع مدل‌ها و پارچه‌ها دارد. با این‌حال، یاد گرفتن چند اصل ابتدایی می‌تواند در مواقع ضروری برای همه نجات‌بخش باشد. تکنیک وصله زدن یکی از همین اصول است که به کمک آن می‌توانید از پارگی‌ها و سوراخ‌های جامانده روی پارچه لباس خلاص شوید.

تکنیک بعدی تعمیر زیپ است که شاید کمی برای مبتدیان سخت به‌نظر برسد، اما با کمی دقت و البته تمرین، به تدریج در آن بهتر می‌شوید، به‌خصوص اگر مجبور باشید دائم زیپ شلوارهای مختلف را تعمیر کنید.

و تکنیک آخر، دوخت دکمه است که ممکن است قبل‌تر آن را تجربه کرده باشید. دوختن دکمه‌های مختلف به‌قدری راحت است که به‌صورت سرپایی و کمتر از 5 دقیقه می‌توانید آن را انجام دهید.

چطور تعمیرات لباس را در خانه انجام دهیم؟ کاماپرس

از کجا بفهمیم تعمیرات لباس برای کدام لباس‌ها مناسب است؟

با درنظر گرفتن 3 ویژگی می‌توانید تشخیص دهید که لباس‌ها قابلیت تعمیرات را دارند یا خیر. اولین ویژگی ظاهر لباس است. درواقع اگر آسیب‌دیدگی لباس تا حد زیادی کم و غیرقابل دیدن بود، گزینه مناسبی برای تعمیر است. ویژگی دوم به سایز لباس در مقایسه با سایز فعلی شما مربوط می‌شود. لباس‌های آسیب‌دیده‌ای که به دوران کودکی و کاهش یا افزایش وزن شما تعلق دارند، فقط در یک صورت ارزش تعمیر دارند، آن هم این‌که قرار باشد به موسسه خیریه‌ یا نیازمندی اهدا شوند.

آخرین ویژگی نیز ارزش معنوی لباس است. این ارزش هم می‌تواند خاطراتی باشد که با آن لباس در ذهن خود ثبت کرده‌ایم و حتی نمادی از دورانی باشد که این لباس در آن مطرح بوده است. حتی برخی از لباس‌ها که برای کالکشن‌های محدودی در زمان قدیم هستند، درحال حاضر به‌سختی و با قیمت‌های نجومی یافت می‌شوند که اگر یکی از آن‌ها را دارید بهتر است در اولین فرصت به یک خیاط معتبر سر بزنید.

از کجا بفهمیم تعمیرات لباس برای کدام لباس‌ها مناسب است؟ کاماپرس

هزینه تعمیرات لباس در اسفندماه 1402

مراکزی که خدامت تعمیر لباس در منزل را ارائه می‌دهند معمولا برای اینکار از خیاط‌های مجرب و حرفه‌ای کمک می‌گیرند تا آسیب جدیدی به لباس‌های قدیمی وارد نکنند. هزینه این تعمیرات در چند دسته‌بندی شلوار، کت، پیراهن، دامن، بلوز، تاپ، شومیز و بارانی و پالتو، جای می‌گیرد.

این هزینه در بخش تعویض زیپ بین 70 تا 100 هزار تومان، کوتاهی قد لباس بین 80 تا 90 هزار تومان و رفو و تنگ کردن لباس به ترتیب 70 و 100 هزار تومان است.

هزینه تعمیرات لباس در اسفندماه 1402 کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : آچارهسنجاق
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز