اتاق لباس با اتاق معمولی چه تفاوتی دارد؟

اتاق لباس با اتاق معمولی چه تفاوتی دارد؟ کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

کلازت روم ( Closet Room) که به‌اصطلاح در زبان فارسی به آن اتاق لباس می‌گوییم، فضای اختصاصی با دکوراسیون مخصوص، صرفا برای لباس‌ها است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از مزیت‌هایی که اتاق لباس نسبت به کمد دیواری‌های کلاسیک و کمدهای لباس معمولی دارد، فضای بیشتر و بهینه‌تری است که در اختیار مخاطبان‌اش قرار می‌دهد. معمولا در طراحی و دکوراسیون اتاق لباس سعی می‌شود تا جای ممکن از تمام قسمت‌های یک اتاق، حتی نقاط کور نیز استفاده شود.

کاماپرس در این گزارش با جست‌وجو در مراکز ارئه‌دهنده خدمات دکور و بازسازی ساختمان، به بررسی تفاوت‌های اتاق لباس با اتاق معمولی می‌پردازد.

چرا باید به یک اتاق لباس جداگانه در خانه فکر کنیم؟

بیشتر کمدهای دیواری، هرچقدر هم که بزرگ یا جادار باشند، نمی‌توانند بخش بزرگی از لباس‌ها را در خودشان به‌شکل مناسب جای دهند. برای مثال اگر بخواهید چند لباس قیمتی را در کمد دیواری به‌شکلی مرتب و بدون آسیب نگهداری کنید، باید قید بعضی از لباس‌های معمولی را بزنید یا در نهایت کمدی جدید تهیه کنید.

اما این موضوع در رابطه با اتاق لباس صادق نیست؛ در واقع کار اصلی یک طراح دکوراسیون در طراحی اتاق لباس، استفاده حداکثری از فضاهای موجود است که می‌تواند دسته‌بندی‌های مشخص و منظمی را برای انواع مختلفی از لباس فراهم کند.

راز آسمان پایتخت

با وارد شدن اتاق لباس به خانه‌ها عملا تعداد زیادی از کمدهای اضافی، جاکفشی، ساک‌های پرلباس و حتی کمد دیواری‌ها از لباس‌ها خالی شدند و جای آن را لوازمی ضروری که قبل از این جای مشخصی نداشتند، گرفتند.

همچنین اگر طراح لباس، مدل و بلاگر هستید و یا شغل‌هایی مرتبط با این حوزه دارید، اتاق لباس با طراحی ویژه‌ای که دارد، می‌تواند حریم خصوصی کاربردی برای‌تان ایجاد کند تا به‌راحتی لباس‌های مختلف خود را استایل کنید، ویدیو و استوری‌های متفاوت ضبط کنید و با خلاقیت در استفاده از فضا، سبک عکس‌ها را ارتقا دهید.

اتاق لباس با اتاق معمولی چه تفاوتی دارد؟

بیشتر بخوانید:

اتاق لباس بهتر است یا اتاق معمولی؟

پاسخ به این سوال بسیار وابسته به سلیقه و روال شخصی و بودجه شما است؛ اگر امکان خالی کردن کامل یک اتاق به‌صورت کامل و مجزا و اختصاص دادن آن به لباس‌های محبوب‌تان را دارید، برای افزایش فضای اتاق و تجربه سبک‌های جدید، بهتر است داشتن اتاق لباس را امتحان کنید.

اما اگر برای طراحی اتاق لباس با محدودیت روبه‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ راهکارهای دیگری بروید که درکنار اقتصادی بودن، فضای بهینه مرودنظر را نیز برای‌تان فراهم می‌کنند.

یکی از این راه‌ها، نصب کمد دیواری‌های جدید است. این کار ممکن است در وهله اول کمی چالشی به نظر برسد اما اگر توسط یک طراح کارکشته و متخصصان حرفه‌ای انجام شود، از نظر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، نسبت به طراحی اتاق لباس، عمل معقول‌تری است.

قبل از طراحی مجدد کمد لباس، سعی کنید نیازسنجی‌های لازم را با توجه به میزان فضا، مقدار لباس‌ها و تخمین لباس‌هایی که قرار است به آن‌ها اضافه شوند، انجام دهید. درکنار این‌کار بهتر است با یک مشاور یا طراح دکوراسیون مشورت کنید تا فضای اضافی را نیز برای اکسسوری‌ها و کفش‌ها، به‌طور جداگانه، در بخشی از کمد، درنظر بگیرید.

اتاق لباس با اتاق معمولی چه تفاوتی دارد؟

هزینه ساخت کمد لباس و کمد دیواری چقدر است؟

هزینه ساخت کمد لباس با توجه به میزان کار و تبحر کارشناسان، متراژ اتاق، نوع طراحی و متریال‌های به‌کاررفته، در مراکز مختلف، متفاوت است که برای اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران آن‌ها به‌صورت تلفنی و یا آنلاین در تماس باشید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ساخت و نصب کمد دیواری، تفاوت چندانی با ساخت اتاق لباس ندارند؛ در این بخش نیز مهارت استادکار، جنس مواد و نوع تجیزات به‌کاررفته و هم‌چنین متراژ، موضوعات مهمی برای کاهش یا افزایش قیمت هستند. به‌طور کلی هزینه ساخت و طراحی کمد دیواری در زمستان 1402 در محدوده قیمتی 500 هزار تومان تا 58 میلیون تومان، قرار می‌گیرد.

اتاق لباس با اتاق معمولی چه تفاوتی دارد؟

انتهای پیام

مرتبط با : اسپاردسامی دکورهوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز