بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟

بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر درحال برنامه‌ریزی برای نظافت منزل برای سال جدید هستید، بخارشویی مبلمان از گزینه‌هایی است که برای پاکیزگی بیشتر محیط و حفظ کیفیت مبلمان، می‌توانید آن را درنظر داشته باشید.

به‌طور کلی بخارشویی، فارغ از اینکه برای کدام یک از اثاثیه منزل استفاده می‌شود، یکی از بهترین ابزارهای تمیزکننده خانه محسوب می‌شود. با استفاده از بخارشویی تمامی لکه‌های قدیمی و سطوح چرب و روغنی ضد عفونی شده و گرد و غبارهای انباشته‌شده روی وسایل نیز از بین می‌رود.

امروزه، بسیاری از مراکز ارائه‌دهنده خدمات منزل، بخارشویی را نیز به دسته خدمات خود اضافه کرده‌ و آن را با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش، با ذکر چند نکته مهم برای خشکشویی مبلمان در خانه، هزینه بخارشویی مبلمان در زمستان 1402 را شرح می‌دهد.

قبل از بخارشویی مبلمان، آن‌ها را جاروبرقی بکشید

قبل از شروع به نظافت عمقی مبلمان با بخار، با استفاده از جاروبرقی، آلودگی‌های سطحی آن را از بین ببرید. این آلودگی‌ها می‌توانند هرچیزی باشند، از شوره سر و گرد و غبارهای هوا تا موی گربه، زباله‌های ریز و خرده غذاها. درصورتی که این مرحله آماده‌سازی با دقت انجام نشود، می‌تواند لکه‌ها را هنگام بخارشویی بزرگ‌تر و عمیق‌تر کند.

راز آسمان پایتخت

بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟کاماپرس

بیشتر بخوانید:

قبل از بخارشویی مبلمان، لکه‌های عمقی را از بین ببرید

برخی از لکه‌های قدیمی که به‌خورد پارچه مبل رفته‌اند بهتر است قبل از شروع به بخارشویی رفع شوند. برای این‌کار می‌توانید با شناسایی نوع لکه شروع کنید. سپس شوینده مناسب را روی آن اسپری کرده و اجازه دهید تا کاملا اجزای لکه را تجزیه کند. این زمان بسته به نوع و قدمت لکه می‌تواند بین 3 تا 5 دقیقه، متفاوت باشد. در آخر با یک پارچه نرم لکه را از بین ببرید و با پارچه دیگری سطح مبل را خشک کنید.

اگرچه بخارشویی می‌تواند برای از بین بردن انواع متنوعی از لکه‌ها مفید باشد، اما برای محکم‌کاری، به‌خصوص برای لکه‌هایی با پایه روغنی، پیشنهاد می‌کنیم این مرحله را جدی بگیرید. علاوه‌بر استفاده از شوینده، درصورت آشنایی با جنس پارچه مبل، می‌توانید از ترکیب نشاسته ذرت، سرکه، جوش شیرین و آب نیز برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید.

بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟کاماپرس

قبل از بخارشویی مبلمان، بخارشوی مناسب را انتخاب کنید

انواع مختلفی از دستگاه‌های بخارشوی در بازار، با ابعاد و قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که متناسب با نیاز وسایل منزل خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. برای استفاده از بخارشوی باید آب و پاک‌کننده را به مخزن مخصوص آن اضافه کنید. نوع پاک‌کننده بسته به دستگاهی که تهیه کرده‌اید، متفاوت است، بنابراین هنگام خرید دستگاه، نوع پاک‌کننده سازگار با آن را از فروشنده سوال کنید.

بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟کاماپرس

بعد از بخارشویی مبلمان، اجازه دهید به‌خوبی خشک شود

بسته به نوع پارچه مبل، حدود 6 تا 12 ساعت طول می‌کشد تا یک مبل بخارشوی‌شده به‌طور کامل خشک شود. برای جلوگیری از ایجاد بوی نم در مبلمان، بهتر است از خشک کردن سریع آن‌ها، خودداری کنید. هم‌چنین به‌هیچ عنوان توصیه نی‌شود که بلافاصله بعد از بخارشویی روی مبل را پارچه بکشید، این‌کار تجمع باکتری‌ها را در مبلمان افزایش داده و به بافت آن آسیب می‌رساند.

بخارشویی مبلمان چقدر هزینه دارد؟کاماپرس

هزینه بخارشویی مبلمان در زمستان 1402

هر مرکز قالیشویی با درنظر گرفتن فاکتورهایی از جمله تعداد تشک‌های مبل، قابلیت جداسازی آن‌ها، نوع ماده شوینده، نوع پارچه مبل، و چند نفره بودن مبل‌ها، با هزینه‌های متفاوتی بخارشویی مبلمان را انجام می‌دهد.

حداقل این هزینه برای مبل‌های ساده 6 نفره، با تشک‌های متصل حدودا 600 هزار تومان و برای مبل‌هایی با تشک‌های جداشونده 9 نفره، حدود 1 میلیون تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : قالیشویی آپقالیشویی نوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز