خرید مبل نو به صرفه تر است یا تعمیر مبل قدیمی؟

تعمیر مبل کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

تصمیم به تعمیر مبل یا خرید مبل جدید آن‌هم در روزهای پایانی اسفندماه، ممکن است دغدغه تعداد زیادی از ما باشد که مبل‌های قدیمی‌مان، کیفیت، شکل و ظاهر مطلوب گذشته را ندارند. هرکدام از انواع این روش‌ها معایب و مزایای مخصوص به‌خود را دارد که باتوجه به شرایط و بودجه خود، می‌توانید یکی از آن دو را انتخاب کنید.

کاماپرس در این گزارش با بررسی خدمات تعمیر مبل در چند مرکز مختلف، هزینه و شرایط این خدمت را درمقابل خرید مبل جدید برای سال 1403 بررسی می‌کند.

تعمیر مبل در چه مواردی بهتر از خرید مبل جدید است؟

برخی با این باور که به احتمال زیاد، مبل‌های قدیمی‌شان جنس و کیفیت بهتری در مقایسه با مبل‌های جدید دارند، از خرید مبل جدید خودداری می‌کنند. گرچه به‌طور کلی نظر آن‌ها خیلی هم متعصبانه نیست. بسیاری از کارشناسان مبل معتقدند که مبل‌هایی که فریم آن‌ها از 10 سال بیشتر قدمت دارند، عموما کیفیت بالاتری نسبت به مبل‌های جدید دارند.

برای این دسته از افراد شاید روکش کردن همان مبل دوست‌داشتنی خودشان، راه حل معقول‌تری به‌نظر برسد. یکی از مزایای روکش کردن مبل این است که دیگر چالش انتخاب سبک جدیدی از مبل را پشت سر می‌گذارید و فقط مبل قدیمی را با ظاهری تازه‌تر، نو می‌کنید.

اما به‌جز پارچه روکش مبل، قسمت‌های دیگری در آن وجود دارند که تعمیر آن‌ها (اگر قابل تعمیر باشند)، هزینه بیشتری دارد. البته در رابطه با پارچه مبل نیز ممکن است همیشه روکش کردن چاره کار نباشد؛ چون پارچه بعضی از مبل‌ها از همان اول کیفیت نسبتا کم و آسیب‌پذیری دارد که روکش دوباره آن فقط بار یک زحمت اضافی را به دوش‌تان می‌گذارد.

راز آسمان پایتخت

مورد بعدی که ممکن است در تصمیم‌گیری برای خرید مبل جدید تاثیرگذار باشد، وابستگی احساسی‌ای است که به یک مبل داریم. در این حالت که مبل‌ها ممکن است تنها بازمانده بعضی از خاطرات و یا یک نسل باشند، انتخاب منطقی‌تر این است که آن‌ها را تعمیر کنیم.

این نکته درباره مبل‌های عتیقه و آنتیک هم صدق می‌کند. تعمیر مبل عتیقه درکنار اینکه به حفظ بخشی از تاریخ و تفکرات و نوع طراحی دوره‌ای خاص کمک می‌کند یک سرمایه‌گذاری منطقی و ارزشمند نیز برای خانه شما محسوب می‌شود.

و مورد آخر در ارتباط با نوعی خاص از سبک یا طراحی در مبل است که اگر آن را از دست بدهیم ممکن است به‌همین راحتی نتوانیم جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنیم. برای این مبل‌ها نیز شاید بازسازی قطعات شکسته‌شده و نقش‌های روی مبل، گزینه مطمئن‌تری باشد.

خرید مبل نو به صرفه تر است یا تعمیر مبل قدیمی کاماپرس

بیشتر بخوانید:

هزینه تعمیر مبل در زمستان 1402 چقدر است؟

اگر فوم، قاب، فنر و سایر اجزای مبل قابل تعمیر باشند، از نظر اقتصادی، تعمیر آن از خرید یک دست مبل جدید، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. هزینه تعمیر مبل با توجه به نوع و سبک مبل، نوع و میزان شکستگی و میزان کاری که مبل قدیمی برای تبدیل شدن به یک مبل نو نیاز دارد، متفاوت است. این هزینه در اسفندماه 1402 از حداقل قیمت حدود 500 هزار تومان تا حداکثر 9 میلیون تومان، تخمین زده می‌شود.

مراکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر مبل معمولا طیف گسترده‌ای از این خدمت را در قالب تعویض روکش، رفع لقی مبل، اصلاح مبل با دسته‌های منبت، چوبی یا فوم، تعویض کفی صندلی، تعویض فنر، تسمه‌کشی، رویه‌کوبی، لکه‌گیری و … با استفاده از کارشناسان مجرب و ابزار پیشرفته، انجام می‌دهند.

خرید مبل نو به صرفه تر است یا تعمیر مبل قدیمی کاماپرس

انتهای پیام

 

مرتبط با : آچارهاسپاردهوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خرید مبل نو به صرفه تر است یا تعمیر مبل قدیمی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز