دلار تا کجا بالا می رود؟ / پیش بینی نرخ ارز در اسفندماه

چرا دلار گران شد؟/ زیر پوست بازار ارز-کاماپرس
ژیوار

اگر چه طی چند روز اخیر قیمت دلار به صورت چند پله‌ای افزایش داشته، اما هنوز فروشندگان تمایلی برای فروش ارز ندارند.

به گزارش کاماپرس، در شرایطی شب گذشته (دوشنبه 9 بهمن) شاهد سقف‌شکنی قیمت ارز بودیم که برخی تحلیلگران معتقدند نوسانات اخیر ارز گذرا و موقت بوده و پس از فروکش کردن هیجانات، دوباره به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

همچنین بسیاری از فعالان بازار ارز درباره ادامه روند افزایش قیمت دلار مردد هستند. آنها معتقدند همچون گذشته که نوسانات ناشی از اخبار، زودگذر و موقتی بوده، نمی‌توان خیلی به ماندگاری رشد قیمت‌ها خوش‌بین بود.

به نقل از خبرآنلاین، سید حمید حسینی، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در رابطه با نوسانات اخیر بازار ارز، اظهار کرد: علاوه بر دلایل سیاسی و امنیتی منطقه، دلایل اقتصادی نیز در نوسانات بازار ارز دخیل است. به عنوان نمونه تغییرات بازار خودرو و موضوع واردات خودرو می‌تواند بر بازار ارز تاثیرگذار باشد، اما مهمترین علت نوسانات اخیر بازار ارز تحت تاثیر بحران‌های منطقه‌ای بوده است.

دریان سفر امید

پیش بینی نرخ ارز در اسفندماه

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تاثیر خوبی بر بازار ارز داشته، ادامه داد: اگر دولت و بانک مرکزی بتوانند ماه جاری را همچون ماه‌های گذشته به‌خوبی کنترل و مدیریت کنند، مطمئنا در ماه پیش رو (اسفندماه) و تا پایان سال هیچ نوسانی در بازار ارز نخواهیم داشت.

حسینی نوسانات اخیر ارز و قیمت دلار را غیرمنطقی ندانست و گفت: با درنظرگرفتن تورم حدود ۳۹درصدی، دلار هم می‌تواند مثل یک کالا با افزایش همراه باشد. افزایش ۱۰درصدی قیمت دلار با توجه به درصد تورم به هیچ وجه به‌ضرر اقتصاد کشور نیست.

این کارشناس در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند قیمت دلار را کنترل کند، تصریح کرد: با توجه به سیاست تثبیت اقتصادی بازار ارز، امسال مسکن و سایر بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار بود و حتی بازار طلا نیز نوسان بالایی نداشت، بنابراین در شرایط فعلی افزایش چشمگیری برای قیمت دلار تا پایان سال پیش بینی نمی‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز