آیا دلار ارزان می شود؟ / احتمال کاهش قیمت سکه و ارز

آیا دلار ارزان می شود؟ / احتمال کاهش قیمت سکه و ارز-کاماپرس
لست سکند

به اعتقاد یک کارشناس اقتصادی اتفاقات سیاسی اخیر در افزایش نرخ ارز بی‌اثر نبوده است. وی با توجه به ذخایر مطلوب ارز پیش بینی می‌کند که در ماه‌های آینده نرخ ارز ثبات داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، علی نقیب در این باره، اظهار کرد: نرخ ارز هم تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد و هم با توجه به نیازهای مصرف و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اتفاقات سیاسی، در افزایش نرخ ارز اثرگذار بوده است، گفت: با این حال اگر ارز روند ثابتی پیدا کند، نرخ ارز یا در همین نرخ ثابت می‌ماند یا به دو هفته پیش برمی‌گردد.

نقیب با تاکید بر اینکه باید به ارزی که برای صنایع و مصارف صنعتی استفاده می‌شود نیز توجه کرد، عنوان کرد: در روزهای پایانی سال و شب عید سفرهای خارجی زیاد خواهد بود و مسافران به ارز نیاز دارند، بانک مرکزی باید جوابگو باشد که ارز به اندازه کافی موجود است یا خیر.

این کارشناس اقتصادی درباره پیش‌بینی خود از وضعیت ماه‌های آینده بازار، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی نباید مشکلی داشته باشیم.

راز آسمان پایتخت

نقیب درباره روند نرخ ارز در صورت تبعیت از تورم، اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها بر اساس آنچه در گذشته رخ داده نشان می‌دهد که با وجود تورم، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، موجب ثبات نرخ ارز شده است.

به نقل ار تجارت نیوز، این کارشناس اقتصادی در پایان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده هم ثبات نرخ ارز را داشته باشیم و ثبات نرخ ارز باعث ثبات در اقتصاد و کسب‌وکارهای بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد 2 بهمن ماه

با این وجود، دلار امروز در بازار آزاد، برخلاف افت قبلی خود با رشد قیمت مواجه شد. به طوری که روز قبل دلار در بازار آزاد تا ۵۳,۴۸۰ (پنجاه و سه هزار و چهارصد و هشتاد ) تومان رسیده بود، این درحالی است که امروز یکشنبه 1 بهمن ۱۴۰۲ مصادف با ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ دلار با رشد ۰.۷۷ درصدی به ۵۳,۹۰۰ (پنجاه و سه هزار و نهصد ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۵۳,۹۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل  ۰.۷۷ افزایش یافته است.

قیمت دلار در صرافی ملی، امروز به ۴۲,۹۲۲ شد که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر باقی مانده است.

دلار در سامانه سنا نیز در بازار امروز نسبت به روز قبل بدون تغییر مانده و ۴۲,۹۲۲ تومان نرخ گذاری شد.

به نقل از دنیای اقتصاد، دلار کانادا، امروز به ۴۰,۲۸۴ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۷۷ درصدی داشته است.

جدول قیمت دلار
عنوان قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 53,900 تومان 15:30
دلار در صرافی ملی 42,922 تومان 15:30
دلار در بازار متشکل 42,922 تومان 15:30
دلار در سامانه سنا 42,922 تومان 15:30
دلار کانادا 40,284 تومان 15:20

کاهش قیمت طلا، افزایش قیمت سکه

در شروع بهمن ماه، قیمت طلا و سکه با دو روند متفاوت از یکدیگر بازگشایی شدند. بر این اساس امروز قیمت طلا کاهشی شد و قیمت سکه با افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار در روند صعودی قرار گرفت.

به نقل از تجارت نیوز، این رشد قیمت، سکه‌های سبک‌تر را در آستانه ورود به کانال بالاتر قرار داده است.

آیا دلار ارزان می شود؟ / احتمال کاهش قیمت سکه و ارز-کاماپرس

قیمت سکه و طلا امروز

قیمت هر اونس طلا، امروز ۲,۰۲۹ (دو هزار و بیست و نه) بود که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۷۰۸,۲۰۰ (دو میلیون و هفتصد و هشت هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد کاهش یافته است.

امروز 1 بهمن ماه قیمت سکه امامی نیز به ۳۱,۹۰۰,۰۰۰ (سی و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۷۸ درصدی داشته است.

همچنین ربع سکه با افزایش قیمت ۰.۹۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۰,۹۵۰,۰۰۰ (ده میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان خرید و فروش شد.

به نقل از دنیای اقتصاد، هر سکه گرمی نیز با افزایش ۱.۶۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۶,۰۰۰,۰۰۰ (شش میلیون) تومان معامله شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز