دلایل اصلی افزایش قیمت دلار / پیش بینی نرخ ارز تا پایان 1402

لست سکند

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دلایل افزایش 9 درصدی قیمت دلار، در عین حال معتقد است که این افزایش قیمت زودگذر است.

به گزارش کاماپرس، امیر شهریاری با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند همچون ماه‌های گذشته با اجرای برخی تدابیر، ولع بازار ارز را کنترل کند، بیان کرد:  بحران‌های سیاسی و امنیتی اخیر در داخل کشور و برخی کشورهای منطقه در یک ماه گذشته همچون انفجار تروریستی کرمان، بمباران یمن، حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در پاکستان و درگیری‌های نظامی در عراق و سوریه قطعا بر بازار ارز تاثیرگذار بوده و  باعث شده که  قیمت دلار طی روزهای اخیر با افزایش 9 درصدی روبرو شود.

به گفته وی، همین اتفاقات باعث شد که بانک مرکزی به عنوان بازارساز به نوعی با سیگنال تمایل بازار به افزایش قیمت ارز مواجه شده و کمی از روند تثبیت و آرامش بازار فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید:

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند بدون ارزپاشی و با روش جدید از منابع بازار برای مدیریت آن استفاده کند، تصریح کرد: بانک مرکزی تاکنون با همین شیوه توانسته بازار ارز را کنترل کند.

راز آسمان پایتخت

وی با پیش بینی نرخ دلار تا پایان سال، عنوان کرد: بی‌تردید در صورت کاهش درگیری‌ها، قیمت دلار دوباره به همان کانال قبلی باز می‌گردد و بعید است که وضعیت ارز تا پایان سال با جهش یا افزایش خاصی روبرو شود.

به نقل از ایسنا، شهریاری همچنین به تاثیر مثبت سیاست ارزی بانک مرکزی اشاره و عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها شاهدیم که بانک مرکزی دیپلماسی بین المللی برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده را در دستور کار قرار داده که در صورت تحقق آن، انضباط ارزی بیشتری در کشور حکمفرما می‌شود.

شایان ذکر است که همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایان سال و برخی بحران‌های منطقه‌ای شاهد نوساناتی در بازار ارز، سکه و طلا بوده‌ایم، حال با توجه به شرایط اقتصادی کشور و درنظر گرفتن سیاست‌های جدید بانک مرکزی، پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال چیست؟

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز