بهترین پارک های تبریز برای تفریح خانوادگی

ژیوار

تبریز بیش از هفتاد پارک و بوستان در جای جای این شهر دارد که محلی برای گردش و تنفس در این کهن شهر محسوب می‌شوند. پارک های تبریز یکی از گزینه های آخر هفته تبریزی‌ها  برای تفریح و استراحت در فصول مختلف سال هستند. بیشتر مسافران تبریز نیز اغلب اوقات در این پارک‌های سریبز و باصفا اتراق و استراحت می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش پنج مورد از بهترین پارک های تبریز برای گردش و تفریح خانوادگی را معرفی می‌کند:

پارک ائل گلی یکی از زیباترین پارک های شهر

پارک ائل گلی به دلیل وجود عمارت شاه گلی نه تنها یکی از جاذبه های تاریخی تبریز محسوب می‌شود بلکه یکی از سرسبزترین و زیباترین پارک های تبریز نیز به شمار می‌رود. در پارک ائل گلی محوطه هایی برای پیک نیک و حتی کمپینگ برای مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. اطراف این پارک بزرگ رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر این پارک برای تفریح شده است. در دریاچه این پارک امکان قایق سواری برای تفریح خانوادگی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

پارک مینیاتور، پارکی برای تمام فصول

این پارک زیبا در کنار پارک مسافر تبریز قرار دارد و با ماکت‌های مینیاتوری از بناهای تاریخی تبریز میزبان مسافران و تبریزی‌هاست. این پارک با وجود این ماکت‌های مینیاتوری یکی از موضوعی‌ترین پارک های تبریز است و در تمام روزهای سال بازدیدکننده دارد. برخی از مدارس نیز برای اردوی تفریحی داخل شهری، گردش  و بازدید از این پارک را انتخاب می‌کنند.

بلندترین پارک تبریز؛ پارک عینالی

برای تفریح و گردش در پارک عینالی دو روش پیش رویتان است. روش اول کوهپیمایی مسافتی حدودا هزار و هشتصد متری و رسیدن به قله است. اما با انتخاب روش دوم سوار ون‌هایی می‌شوید که شما را به بالای کوه و دقیقا محلی که دریاچه مصنوعی عینالی قرار دارد، می‌برند. اطراف دریاچه عینالی مسیر پیاده روی و استراحت وجود دارد و همچنین امکان قایق سواری در این دریاچه زیبا فراهم شده است.

محوطه با صفای دریاچه عینالی و وجود بقعه تاریخی عینالی، پارک‌گردی ورزشی و تفریح خانوادگی را برای علاقمندان به کوه و طبیعت فراهم کرده است. همچنین تله کابین عینالی دیگر گزینه تفریحی برای گذراندن لحاظاتی خوش و مفرح در بلندترین پارک شهر است.

پارک ولیعصر، پارک حوضچه‌های آبی

این پارک زیبا در همسایگی سینما ناجی قرار گرفته است. از همین‌رو خانواده های تبریزی با یک برنامه ریزی دقیق می‌توانند هم از فیلم‌های روی پرده و هم از پارک باصفای ولیعصر در یک روز بازدید داشته باشند.

پارک ولیعصر از لحاظ حوضچه‌ها و آبروهایی که دارد یکی از خاص ترین پارک ‌های تبریز به شمار می‌رود. وجود این حوضچه‌ها و فواره های موزیکال حوض بزرگ وسط پارک باعث شده تا خانواده های تبریزی این پارک را به عنوان پاتوق شبانه خود برای گردش و استراحت انتخاب کنند.

پارک شمس تبریزی از پارک های داخل شهری تبریز

این پارک در بافت داخلی شهر و در چای‌کنار تبریز واقع شده و همین دسترسی به ان را آسان‌تر و سهل‌تر می‌کند. در پارک شمس تبریزی آلاچیق‌های متعددی زیر درختان تنومند این پارک برای پیک نیک و استراحت در نظر گرفته شده است. گلکاری زیبا و وجود انواع درختان میوه بر زیبایی پارک شمس تبریزی افزوده است. در انتهای این پارک شهربازی کوچکی نیز برای تفریح و بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز