معرفی چند مقصد معروف برای یک تبریزگردی جذاب

شهر زیبای تبریز دارای مجموعه‌ای چشمگیر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارد. تبریز با آثار تاریخی باشکوهش، نمایانگر گذار معماری ایران در طول تاریخ عمیق آن است. بیشتر آثار تاریخی حفظ شده در تبریز به دوره ایلخانی، صفویه و قاجار اشاره می‌کند. به دلیل آب‌وهوای کوهستانی، معمولا تبریز در فصل بهار و تابستان بیش از هر زمان دیگری شاهد حضور گردشگران و رزرو بلیط هواپیما و قطار است.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی مهمترین جاذبه‌های تبریز پرداخته است.

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز با حدود یک کیلومتر مربع، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی و میراث یونسکو است. این بازار یکی از برترین جاذبه‌های تبریز است که حتما باید از آن دیدن کنید. به گفته برخی از مورخان، بازار کنونی تبریز متعلق به اواخر زندیه و دوره قاجار است. این بازار در مرکز شهر تبریز واقع شده و از شرق به کاخ‌های عالی قاپو و از غرب تا مسجد جامع امتداد دارد. همچنین ضلع شمالی بازار تبریز به رودخانه مهران‌رود می‌رسد. این رودخانه دو قسمت بازار را که با پل‌های چوبی به هم متصل شده‌اند از هم جدا می‌کند.

جاذبه های گردشگری تبریز-کاماپرس

پارک زیبای ائل گلی

پارک ائل گلی یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی تبریز و مهمترین مجموعه تفریحی شهر است. این سایت در جنوب شرقی شهر قرار دارد و نمونه‌ای از جاذبه‌های طبیعی تبریز است. مجموعه ائل گلی مانند سایر باغ‌های باستانی ایرانی از استخر، عمارت و محوطه‌ای پر درخت تشکیل شده است. مینی گلف، اسکیت برد، قایق سواری روی دریاچه، پیاده روی، پیک نیک و انواع کافه رستوران‌ها در این محیط زیبا، تور شما به تبریز را کامل می‌کند.

راز آسمان پایتخت

جاذبه های گردشگری تبریز-کاماپرس

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان یکی از دیدنی ترین موزه‌ها و نقاط دیدنی تبریز است. بر همین اساس می‌توانید اشیای بسیار گران‌بهایی را که نشان‌دهنده تاریخ و تمدن باستانی ایران است در این موزه مشاهده کنید. موزه آذربایجان دومین موزه باستان شناسی کشور پس از موزه ملی ایران در تهران است. با این حال، در کنار اشیاء و آثار هنری ارزشمند، اشیاء غیرعادی مانند مجسمه‌های هنرمندان، شما را شگفت زده می‌کند.

فیروزه جهان اسلام

مسجد کبود که به آن مسجد شاه جهان و مسجد مظفری نیز گفته می‌شود، یکی از جاذبه‌های اصلی تبریز است. به دلیل استفاده از کاشی‌های آبی در طراحی آن، مسجد آبی نامیده می‌شود. همچنین به دلیل کاشی کاری‌های باشکوه در نقش‌های هندسی و خطوط زیبای لاجوردی آن را فیروزه اسلام نیز می‌نامند. اگرچه مسجد کبود در زلزله سال 1779 آسیب زیادی دید و فقط تالار ورودی آن باقی مانده است اما همچنان مورد ستایش بازدیدکنندگان واقع می‌شود.

جاذبه های گردشگری تبریز-کاماپرس

ارگ علیشاه، شاهکار دوره ایلخانیان

ارگ تبریز بنای عظیم آجری متعلق به دوران ایلخانان در سال 1316 است. آنچه از این بنای تاریخی باقی مانده، تنها سه دیوار بلند در جنوب ایوان را شامل می‌شود. مهمترین ویژگی ارگ علیشاه که آن را از دیگر جاذبه‌های تبریز متمایز می‌کند طاق آجری بزرگ آن است که از طاق کسری وسعت بیشتری دارد. حتی اگر این جاذبه گردشگری بسته باشد، می توانید شکوه آن را از بیرون ببینید.

کندوان، کاپادوکیای ایران

روستای صخره‌ای باستانی کندوان واقع در 62 کیلومتری جنوب غربی تبریز از جمله روستاهای برتر ایران است. معماری صخره‌ای شگفت انگیز روستای کندوان حاصل وحدت طبیعت و انسان است. از یک طرف فعالیت‌های آتش‌فشانی، باد، برف و باران این صخره‌های حیرت انگیز را شکل داده و از طرفی مردم بومی، خانه‌های خود را در صخره‌ها تراشیده و با شیشه‌های رنگارنگ تزئین کرده‌اند. جالب است بدانید کندوان شبیه کاپادوکیه باشکوه ترکیه است. خیلی‌ها فکر می‌کنند کاپادوکیا منحصر به فرد است، اما کندوان یکی دیگر از روستاهای صخره‌ای زیبا در این نوع است. به دلیل آب و هوای سرد کوهستانی بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما و سفر به روستای کندوان در فصل تابستان است.

خانه مشروطه تبریز

خانه مشروطه تبریز خانه‌ای تاریخی است که در مجاورت بازار بزرگ تبریز قرار دارد. این خانه حیاط دار و جذاب قدمت آن به حدود ۱۵۰ سال پیش در زمان قاجار برمی‌گردد. خانه مشروط از نظر معماری و تزئینات بسیار ارزشمند است. بر این اساس، جذاب‌ترین بخش خانه، نورگیر و راهرو آن را شامل می‌شود که با شیشه‌های رنگارنگ و آینه‌های زیبا تزئین شده است. جالب است بدانید یکی از اتاق‌های ساختمان، نمایشگاهی از نقش زنان در انقلاب مشروطه را روایت می‌کند.

صومعه سنت استپانوس

صومعه سنت استپانوس که در زبان ارمنی با نام ماغرداوانک نیز شناخته می‌شود، دومین صومعه مهم ارامنه در استان آذربایجان شرقی است. به عبارت دقیق‌تر، این کلیسای قدیمی در 15 کیلومتری شمال غربی شهر جلفا در مجاورت رود ارس و مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. معماری این بنای منحصربه‌فرد ترکیبی از سبک‌های رومی، اشکانی، ارمنی و اورارتو است و آن را از دیگر بناهای تاریخی ایران متمایز می‌کند. سنگ‌های کنده‌کاری شده روی دیوارهای بیرونی، ساختمان استوانه‌ای شکل با گنبد مخروطی شکل، قلعه‌ای با هفت برج و نقاشی‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی، این کلیسا را ​​به یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری تبریز-کاماپرس

رزرو بلیط هواپیما ارزان با آس چارتر

با رزرو بلیط هواپیما تهران تبریز می‌توانید شاهد انواع بناهای تاریخی و زیبایی‌های طبیعی چشم‌گیر شهر فرهنگ و هنر ایران باشید. آژانس گردشگری آس چارتر با معرفی انواع ایرلاین‌ها پروازهای مستقیم دو طرفه به مقصد تبریز را از بسیاری از شهرهای ایران  پوشش می‌دهد. با آس چارتر می‌توانید بلیط هواپیما تبریز لحظه آخری و چارتر را با بهترین قیمت از این مجموعه رزرو و خریداری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آس چارتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز