عجیب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری یزد

جاذبه-گردشگری-یزد-کاماپرس
ژیوار

یزد از بهترین انتخاب ها برای یک سفر هیجان‌انگیز در دل تاریخ و کویر است. این شهر باستانی با جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان است. آتشکده‌هایی از دل تاریخ با قلبی سرخ از آتش، بادگیرهای خشتی و بیابان‌های بکر و طلایی چیزی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن گذشت. نام یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان پس از ونیز ایتالیا در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

کاماپرس در این گزارش عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر یزد را معرفی می‌کند:

1ـ محله فهادان

این محله در بافت قدیمی و سنتی یزد است و از لحاظ معماری اهمیت بسیاری دارد. برج‌ها و حصارهای پیرامون این محله حکایت از زندگی اشراف و اعیان درگذشته آن دارد. قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های فهادان حس و حالی شگرف دارد. همچنین این محل مکان‌های تاریخی متعددی مانند مسجد چهل محراب، خانه لاری‌ها، مدرسه ضیائیه و موزه سکه و مردم‌شناسی را در دل خود جای‌داده است. در سفر به یزد سرزدن به این محل و اماکن تاریخی آن خالی‌ازلطف نخواهد بود.

فهادان-یزد-کاماپرس

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

2ـ کویرهای یزد

بخش قابل‌توجهی از مساحت استان یزد شامل کویرهای منحصربه‌فرد آن است. پیاده‌روی به روی رمل‌های شنی و تماشای آسمان شب در ستاره‌باران کویر تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به یزد را برایتان رقم خواهد زد. شترسواری، آفرود، سافاری، موتورسواری و کمپینگ از دیگر تفریحات کویرهای بی‌نظیر این شهر هستند.

کویر-یزد-کاماپرس

3ـ زیارتگاه چَک‌چَک

چک‌چک یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین جاذبه‌های یزد به شمار می‌رود. این مکان که با نام‌ پیر سبز نیز شناخته می‌شود درواقع از مهم‌ترین زیارتگاه‌های زرتشتیان است. این زیارتگاه تاریخی در دل کوه تصویر زیبا و ستودنی را خلق کرده است که تماشای آن خالی‌ازلطف نیست.

زیارتگاه-چک-چک-کاماپرس

4ـ مسجد جامع یزد

این مسجد به دلیل معماری قدیمی و منحصربه‌فرد خود هم در فهرست آثار ملی ایران و هم در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مسجد قدمتی ۹۰۰ساله دارد و ساخت بنای آن در دوره‌های تاریخی مختلفی شکل‌گرفته است. مسجد جامع یزد دارای 6 ورودی مختلف و یک ایوان مرتفع، دو شبستان، دو گنبد، دو گرم‌خانه و یک صحن بزرگ مستطیل شکل است.

مسجد-جامع-یزد-کاماپرس

5ـ باغ دولت‌آباد

دولت‌آباد از زیباترین باغ‌های ایرانی است که در مرکز یزد قرار دارد. بلندترین بادگیر جهان با ارتفاع حدود 34 متر در این باغ قرار دارد. ورودی این باغ یک هشتی بزرگ است که اطراف آن صنایع دستی این شهر به فروش می‌رسد. این بنا باقی‌مانده از دوران افشاریه و زندیه بوده و شامل عمارت سردر، تالار آیینه، آب انبار دو دهانه و باغ‌های میوه است.

باغ-دولت-آباد-کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عجیب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری یزد

  1. مملی گفته:

    سلام..افسوس که طرح موزه بزرگ یزد در خیابان امام در خانه صدرالعلما علیرغم هزینه زیاد بدلیل نرسیدن بودجه نیمه تمام رها شده.و ضایع شدن‌این سرمایه ملی نتیجه اش خواهدشد

  2. محمدرضا شرف الدینی گفته:

    زیارتگاه چک چک متعلق به شهرستان اردکان می باشد
    اینکه چرا به اسم یزد معرفی می کنید رو من نمی دونم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز