تحلیل بازار آهن + قیمت روز آهن آلات 25 اردیبهشت 1402

ژیوار

در روزهای اخیر، آرامش نسبی در بازار آهن‌آلات حاکم شده و قیمت محصولات در عمده مبادی فروش ثابت باقی مانده است. قیمت دلار نیز تا کانال 51 هزار تومانی عقب‌نشینی کرده و در روز گذشته با قیمت 51 هزار و 300 تومان خرید و فروش می‌شد. با این حال، همزمان با افزایش 3 درصدی قیمت آهن اسفنجی در بورس روز شنبه، نرخ میلگرد در بعضی از شرکت‌ها کمی افزایش پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این شرکت‌ها قیمت میلگرد حدود 100 الی 500 تومان افزایش قیمت داشت. همچنین، یک کاهش 100 الی 1000 تومانی نیز در قیمت میلگرد آجدار در برخی کارخانه‌ها مشاهده شد. البته، قیمت این محصول در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد و میلگرد در کانال 25 هزار تومانی قرار داشت. پروفیل آهن، لوله صنعتی، لوله مانیسمان، لوله داربستی، ورق سیاه، تیرآهن و… از دیگر محصولاتی بودند که در بازار آهن، کاهش قیمت را تجربه کردند.

تحلیل نوسانات بازار آهن

آنچه که از نوسانات بازار آهن‌آلات مشاهده می‌شود حاکی از آن است که کمبود شمش فولاد با قیمت مناسب و تحریک معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا موجب شده تا کمی افزایش قیمت در این بازار و به خصوص در بازار میلگرد بروز پیدا کند. این مسئله باعث شده تا برخی متقاضیان، منتظر تعیین قیمت پایه شمش بلوم در معاملات شوند و نوعی بلاتکلیفی به وجود بیاید.

دریان سفر امید

به طور کلی می‌توان گفت روز گذشته بازار آهن داخلی روند نسبتا آرامی داشت، دامنه کاهش قیمت‌ها محدودتر شده بود و خریدوفروش آهن نیز همچنان ضعیف گزارش می‌شد. یکی دیگر از مشکلات مهمی که گریبان‌گیر بازار آهن شده، چند نرخی شدن این بازار است. این مشکل موجب بروز مشکلات دیگری همچون کمبود سایزهای ریز 8 الی 12 شده و اختلاف بین کف قیمت و سقف قیمت میلگرد به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. انتخابات کشور ترکیه نیز می‌تواند بر روی تمامی بازارهای مالی کشور تاثیرگذار باشد. چرا که این رویداد سیاسی تغییراتی را در قیمت لیر و دلار ایجاد می‌کند.

قیمت روز آهن آلات

در جدول زیر، قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن و فولاد قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز