قیمت روز طلا 20 اردیبهشت 1402/ کاهش نرخ سکه باز هم اتفاق افتاد

طلا-کاماپرس
ژیوار

طلا و سکه بار دیگر در مدار نزولی حرکت کردند. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 39 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 2 میلیون و 629 هزار و 800 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با دیروز 700 هزار تومان کم شد و در محدوده 32 میلیون و هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.2 درصد کم شد و به مرز 2 هزار و 31 دلاری رسید. به نظر سرمایه گذاران این فلزگرانبها نسبت به آینده قیمتی آن امیدوار هستند. دورنمای کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق بهره خزانه داری آمریکا تمایل به طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن بالا می‌برد. این مسئله موجب افزایش تقاضای طلا و در نتیجه افزایش نرخ آن می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

علت عمده ریزش نرخ سکه در روز جاری چه بود؟

امروز نرخ نیم سکه نیز نسبت به دیروز 200 هزار تومان کم شد و به مرز 18 میلیون و 500 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه هم در مقایسه با روز قبل 200 هزار تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 11 میلیون و 700 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 200 هزار تومان ریزش داشت و 6 میلیون و 800 هزار تومان شد.

نرخ سکه در روز جاری ریزش سنگینی داشت و به نظر برخی کارشناسان این موضوع به آغاز فرآیند ثبت نام خودرو برمی‌گردد. در واقع هم اکنون بازار خودرو رقیب دلار و طلا است و بیشتر مردم نقدینگی خود را به این سمت می‌برند. حتی برخی معامله گران بازار سکه ادعا کرده‌اند که مردم برای ثبت نام ماشین این فلزگرانبها را می‌فروشند و تقاضا و پول خاصی در بازار نیست.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز