انواع شیوه های مهاجرت به ترکیه که باید بدانید (2023)

ژیوار

ترکیه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانی‌هاست و آمار مهاجرت به این کشور صعودی است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳۲ هزار ایرانی به ترکیه مهاجرت کردند. این در حالی است که مثلا در سال ۱۳۹۶ پانزده هزار ایرانی به ترکیه مهاجرت کرده بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مهاجرت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاما پرس، مسیر مهاجرت به ترکیه برای ایرانی‌ها بسیار هموار است و سیاست‌های دولت ترکیه هم در تسهیل این مهاجرت بی‌تاثیر نیست. در اینجا سعی داریم به شش روش مهاجرت به ترکیه نگاهی بیندازیم.

۱. مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های پرطرف‌دار مهاجرت به ترکیه، مهاجرت تحصیلی است. در چند سال اخیر کشور ایران در رده ۵ کشوری قرار گرفته است که بیشترین سهم از بازار دانشجویان بین‌المللی در ترکیه را از آن خود کرده است. دانشجویان ایرانی، سوری، ترکمنستانی، آذربایجانی و ترکیه‌ای نیمی از دانشجویان خارجی مهاجر در ترکیه را تشکیل می‌دهند. تحصیل در همه مقاطع آموزش عالی در ترکیه برای مهاجران فراهم است و برای این‌کار باید تنها پذیرش دانشگاه ترکیه‌ای را کسب کنید. سپس به کنسولگری ترکیه در ایران مراجعه کنید به کمک نامه پذیرش دانشگاه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های دولتی ترکیه به زبان ترکی است و در دانشگاه‌های خصوصی دروس به زبان انگلیسی هم ارائه می‌شوند. برای تحصیل در این کشور به مدرک زبان نیاز دارید.

۲. مهاجرت کاری به ترکیه

اگر بتوانید از یک کارفرمای ترکیه‌ای پیشنهاد کار داشته باشید می‌توانید مقدمات مهاجرت کاری به ترکیه را فراهم کنید. مهاجرت کاری به ترکیه اما از آن دست مهاجرت‌هایی است که به تسلط بر زبان ترکی استانبولی نیاز دارد چرا که دایره کارهایی که به زبان انگلیسی نیاز دارد در ترکیه محدود است. در صورتی که از یک کارفرمای ترکیه‌ای پیشنهاد کار داشته باشید می‌توانید به کمک آن ویزای یک ساله کاری دریافت کنید که در صورت تمدید همکاری‌تان با کارفرمای ترکیه ای ویزا هم قابل تمدید است.

۳. مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از شیوه‌های مهاجرتی است که دولت ترکیه روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده و به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی در کشورش است. ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار از جمله مهم‌ترین شیوه های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به ترکیه است. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه منجر به اخذ به تابعیت ترکیه می شود.

۴. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

ایرانی‌ها بیش از پیش تمایل به خرید ملک از جمله آپارتمان، ویلا، زمین و مغازه در ترکیه دارند. علت این مسئله کاهش ارزش لیر نسبت به دلار است. بسیاری این روش را بهترین روش مهاجرت به ترکیه می‌دانند چرا که برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید ملکی به ارزش حداقل معادل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا خریداری کنید.

۵. مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

در ترکیه اصالت خون در دریافت تابعیت معنی دارد و به این ترتیب به دنیا آمدن در خاک این کشور نمی‌تواند منجر به دریافت تابعیت شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یکی از والدین اهل ترکیه باشد.

۶. مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

اگر کسی در ترکیه با یک شهروند اهل این کشور ازدواج کند می‌تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند. البته دولت ترکیه در این زمینه سخت‌گیری‌هایی هم دارد و باید به دولت اثبات شود که این ازدواج حقیقی است. در صورتی که کشف شود این ازدواج برای دریافت تابعیت بوده جرم به حساب می‌آید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان سال‌هاست در زمینه ارائه خدمات مشاوره مهاجرتی به ایرانی‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه روی سه شاخه مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری تمرکز بیشتری دارد و کارشناسان مجرب و آموزش دیده این موسسه بهترین پیشنهادهای را برای شما در نظر خواهند گرفت.

همچنین موسسه های اصطهباناتی، سروش فردا، الواپلای و آرال گام نیز این خدمات را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آتیلا لایتآرال گاماصطهباناتیالواپلایسروش فردا
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز