هاورکرافت پرنده ؛ پدیده ای جدید که می تواند بسیار کاربردی باشد

ژیوار

همیشه در مورد ماشین پرنده یا هواپیمایی که می تواند روی آب فرود بیاید چیزهایی شنیده بودیم، ولی هاورکرافتی که قادر به پرواز باشد واقعاً پدیده جدید و شگفت آوری است و این پرسش مطرح می شود که این پرنده چه کاربردهایی می تواند داشته باشد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت آمریکایی همکر شمر (Hammacher Schlemmer) به تازگی هاورکرافت پرنده ای در اختیار مشتریانش قرار داده است که می تواند 6 متر بالاتر از سطح آب و با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

نیروی هاورکرافت همکر شمر را یک موتور دو سیلندر توربوشارژری تأمین می کند که 130 اسب بخار نیرو دارد، آب خنک است و با یک باک پر می تواند مسافتی برابر با 250 کیلومتر را بپیماید. جالب است که این هاورکرافت هنوز برقی نشده و از موتور درون سوز بهره می برد.

دریان سفر امید

بنا به گفته شرکت همکر شمر، این هاورکرافت هم بر روی آب شیرین و هم بر روی آب شور قابل استفاده است و می تواند از روی ماسه، گل و لای، علفزار، تالاب، صحرا، یخ و برف عبور کند. بال ها نیز این امکان را به راهبر می دهند که 6 متر اوج بگیرد و بالای آب یا خشکی هایی که دارای موانعی بر سر راه هستند پرواز کند.

باز هم به گفته شرکت سازنده، این هاورکرافت به لطف برخورداری از مرکز ثقل پایین و بدنه کامپوزیتی ساخته شده از فایبرگلاس و پی وی سی می تواند در بادهایی با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و همچنین بالای موج هایی با ارتفاع 1.8 متر پرواز کند.

قیمت هاورکرافت همکر شمر در داخل آمریکا 190000 دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان