لامپ ال ای دی جدید که باکتری ها و ویروس ها را می کشد

تور لحظه آخری-کاماپرس

پژوهشگران موسسه ریکین به تازگی یک لامپ ال ای دی ساخته اند که برای میکروب ها و ویروس ها کشنده است ولی برای انسان ها هیچ گونه زیانی ندارد. این لامپ در آینده به کشورها کمک خواهد کرد در هنگام شیوع بیماری های همه گیر در اتاق ها و مکان های پرجمعیت آن را به کار بگیرند و با از بین بردن پاتوژن ها، بر همه گیری ها چیره شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این لامپ های ماوراء بنفش در نابود کردن باکتری ها  ویروس ها بسیار موثر هستند و در بیمارستان ها می توان از آن ها برای استریل کردن سطوح و تجهیزات پزشکی استفاده کرد. این لامپ های ال ای دی بسیار کم مصرف هستند و پرتو ماوراء بنفش را در محدوه ای تولید می کنند که دی ان ای ویروس ها را قبل از این که بتوانند به سراغ انسان ها بیایند تخریب می کند. پرتو ماوراء بنفشی که از این لامپ ها تابیده می شود برای انسان ها زیانی ندارد.

این لامپ ال ای دی در آزمایشگاه موسسه ریکین (RIKEN) توسط سه فیزیکدان ساخته شده است و از طراحی پیچیده تری نسبت به لامپ های معمولی برخوردار است. در این لامپ از چند لایه آلومینیومی که هر کدام دارای مقادیر متفاوتی آلومینیوم هستند استفاده شده است. بر روی برخی لایه ها نیز مقادیر بسیار کمی سیلیکون یا منیزیوم به کار رفته است.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز