چرا سنگ گرانیت مشکی محبوبیت زیادی دارد؟

ژیوار

توده‌های مواد مذاب زمانی که سرد می‌شوند، سنگ خارا یا سنگ گرانیت را به وجود می‌آورد.  در واقع، این سنگ‌ها از نوع آذرین درونی اسیدی هستند و به همین دلیل است که دانه‌های تشکیل‌دهنده آنها درشت و گاهی هم متوسط هستند. سنگ گرانیت مشکی از کوارتز، میکا، فلدسپات و انواع کانی‌های دیگر تشکیل شده است. سنگ گرانیت مشکی به دلیل مقاومت و کیفیت بالا برای سطح داخلی و خارجی و حتی نمای ساختمان کاربرد بسیاری دارد. اصفهان، مرکز تولید انواع سنگ‌های ساختمانی و به خصوص سنگ گرانیت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سنگ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سنگ گرانیت مشکی پرشین گلکسی ، خلوص بسیار بالایی دارد و در بازارهای داخلی و خارجی مشهور است.

این نوع گرانیت استخراج شده از این معادن با دستگاه‌ها و ابزارآلات کامل و مجهز صورت می‌گیرد و معدن دارای پرسنل حرفه‌ای، مدیریت و کارشناسی می‌شود تا سنگ با کمترین آسیب احتمالی تولید و به کارخانه‌های سنگ پرشین گلکسی ارسال شود.

دریان سفر امید

مزایای استفاده از سنگ گرانیت

گرانیت، آب بسیار کمی به خود جذب می‌کند و از سختی زیادی برخوردار است؛ بنابراین، سنگ گرانیت برای دیوارهای داخلی یا بیرونی، کف، حمام، دستشویی و پله کاربرد بسیاری دارد. به علاوه، این سنگ‌ها به راحتی با آب و صابون قابل شستشو بوده و مراقبت از آن‌ها نیز آسان است.

از دیگر مزایای گرانیت می‌توان به مقاومت بالای در برابر دمای بالا، زیبایی و جذابیت چشمگیر، قابلیت انطباق با سایر مواد و مصالح و تجدیدپذیر بودن مواد سنگ گرانیت اشاره کرد. سنگ گرانیت به راحتی صیقل می‌پذیرد و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ گرانیت مشکی چه خصوصیاتی دارد؟

این سنگ دارای تم مشکی است که از چندین معدن استخراج می‌شود و سنگ هر کدام از این معادن دارای ویژگی خاصی است. با این حال، رنگ زمینه همگی آنها مشکی است؛ با این تفاوت که سنگ بعضی معادن رنگی تیره‌تر به همراه خطوط سفید دارد و رنگ بعضی دیگر نوک مدادی و یکنواخت است با این حال سنگ گرانیت پرشین گلکسی شمش شده و در برابر دیگر سنگ‌های موجود در بازار ایران از سلامت بالای معدن برخوردار است.

گرانیت در رنگ‌های سفید، خاکستری، سبز و یا قرمز قابل مشاهده است؛ اما رنگ مشکی آن خواهان بیشتری دارد. این سنگ برای افراد سخت‌ پسند گزینه بسیار فوق‌العاده‌ای است.

سیلیس موجود در سنگ گرانیت مشکی باعث افزایش مقاومت این سنگ می‌شود. رنگ گرانیت مشکی در بین طراحان دکوراسیون نیز بسیار محبوب است و هیچ نگرانی‌ای از بابت تغییر رنگ آن وجود ندارد. رنگ مشکی این سنگ به مرور زمان تغییر نمی‌کند یا از بین نمی‌رود.

همچنین این نوع سنگ، آنتی باکتریال است که از تجمع آلودگی جلوگیری کرده و اجازه رشد قارچ و کپک را نمی‌دهد. به همین دلیل در آشپزخانه و آزمایشگاه‌ها بسیار کاربرد دارد و به عنوان صفحه سنگی از آن استفاده می‌شود.

چگالی این سنگ 2.7 گرم بر سانتیمتر مربع است و برخی مواد تشکیل دهنده نامبرده در این سنگ، سبب زیباتر شدن محصول پس از عملیات فرآوری (اپوکسی و نانو کاور کردن) شده، حس تماشای کهکشان را به بیننده القا می‌کند.

البته باید به برخی از معایب این سنگ در کنار تمام مزایای مهم آن نیز توجه داشت، عدم چسبندگی مناسب و وزن بالای گرانیت از جمله معایب این سنگ است که با عملیات اسکوپ کردن نیز این مشکل برطرف می‌شود.

قیمت سنگ گرانیت مشکی

بر روی این سنگ، پرداخت‌های متنوعی صورت می‌گیرد که اصطلاحاً به آن فینیشینگ می‌گویند. هدف فینیشینگ می‌تواند علاوه بر رسیدن به زیبایی و جلوه‌های خاص ظاهری، تغییر فیزیکی سطح سنگ برای استفاده از آن در شرایط و کاربردهای مختلف نیز باشد.

قیمت گرانیت مشکی با توجه به این پرداخت‌ها متفاوت است. «فلیم» یکی از زیباترین پرداخت‌ها بر روی سنگ گرانیت مشکی است. فلیم به معنای سوزاندن و آتش زدن گرانیت با حرارت مستقیم است. علاوه بر نوع پرداخت سنگ، سورت‌های متنوع سنگ گرانیت مشکی، ضخامت و ابعاد، پاک و یکدست بودن آن بر روی قیمت سنگ گرانیت تاثیرگذار است.

به طور کلی قیمت سنگ‌ گرانیت در مقایسه با سایر سنگ‌ها کمی گران‌تر است. گرانیت پرشین گلکسی با داشتن بیش از یک قرن تجربه در زمینه گرانیت، 2 معدن فعال و 3 کارخانه توانسته هزینه  تولید سنگ‌های گرانیت را کاهش بدهد. از جمله دیگر محاسن گرانیت پرشین گلکسی ، فاصله نزدیک معادن گرانیت به شهر است که باعث حمل و نقل سالم و ارزان آن می‌شود.

همچنین شما می توانید برای مشاوره با شماره های زیر در تماس باشید.

تلفن تماس: 09151135831 – 05133147

آدرس کارخانه مرکزی: مشهد- جاده فریمان- تپه سلام- خیابان اول- شهر سنگ تپه سلام- پلاک 21

انتهای پیام

مرتبط با : پرشین گلکسی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز