قیمت دلار روز 22 اردیبهشت 1401 / نرخ ارز از 30 هزار تومان گذشت

ژیوار

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته رشد 1.41 درصدی را تجربه کرد و به مرز 30 هزار و 300 تومانی رسید. با وجود این رشد ناگهانی و زیاد نرخ دلار، قیمت این ارز در بازار متشکل کاهش پیدا کرد. هم اکنون نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.09 درصد کم شده و در محدوده 25 هزار و 608 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی معتقدند که قیمت دلار در ادامه مسیر اصلاح خواهد شد. زیرا همزمان با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی و همچنین رشد قیمت نفت در ماه‌های اخیر، بازارساز برای عرضه بیشتر دلار در بازار داخلی شرایط بهتری دارد. در واقع برخی از توان دلاری دولت صرف ارائه دلار 4 هزار و 200 تومانی می‌شد که اکنون با حذف این عامل شرایطبرای عرضه ارز دولتی بهتر است. با این حال گروهی از فعالان معتقدند که طرف انتظارات افزایشی بازار قوی‌تر شده و ادامه رشد نرخ دلار دور از انتظار نخواهد بود. ادامه رشد نرخ حواله درهم و قیمت دلار هرات هم به این مسئله دامن می‌زن و انتظارات صعودی بازار را بیش از پیش تقویت می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظر تحلیلگران درباره صعود قیمت دلار

در ماجرای افزایش مجدد قیمت دلار برخی تحلیلگران باور دارند که افزایش نقدینگی و نرخ کالاهای اساسی در کنار ابهام سرنوشت برجام باعث صعود بیشتر نرخ این ارز خارجی در بازار آزاد شده است.

دریان سفر امید

امروز قیمت پوند و یورو هم رشد پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 0.77 درصد بالا رفت و به مرز 36 هزار و 922 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 0.92 رشد داشت و در محدوده 31 هزار و 838 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی پاکستان چیست؟

روپیه پول ملی کشور پاکستان است که با نماد اختصاری پی کا آر در بازار ارز شناخته می‌شود.

هم اکنون نرخ این ارز در بازار داخلی با رشد 3.96 درصدی نسبت به دیروز،  165 تومان است. براساس بازار مبادلات ارزی، نسبت دلار به روپیه به 191 واحد می‌رسد. یعنی از لحاظ ارزشی، هر یک دلار آمریکا با 191 روپیه پاکستان برابری می‌کند.

نمودار زیر تحولات جامع سالیانه روپیه پاکستان را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز