قیمت دلار روز 20 اردیبهشت ماه 1401 / نرخ ارز در یک قدمی مرز حساس!

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد به سرعت در مرزهای قیمتی بالاتر حرکت می‌کند و اکنون هم با رشد 0.55 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 28 هزار و 700 تومانی قرار گرفته است. نرخ دلار بازار متشکل هم نسبت به روز گذشته 0.04 درصد افزایش پیدا کرده و در محدوده 25 هزار و 578 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار در حال حاضر در مرز حساس قیمتی قرار دارد. اگر این ارز خارجی بتواند محدوده 28 هزار و 800 تومانی را پشت سر بگذارد، مسیر برای رشد آن هموارتر می‌شود. حتی برخی از فعالان ارزی معتقدند که اگر قیمت دلار از محدوده 28 هزار و 800 تومانی عبور کند، امکان رسیدن آن به کانال 30 هزار تومانی راحت‌تر است. اما اگر نرخ دلار عقبگرد داشته باشد و به سمت مرزهای 28 هزار و 500 یا 28 هزار و 200 تومانی عقب نشینی کند، امکان افت بیشتر قیمتی آن دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

معامله گران منتظر رشد بیشتر قیمت دلار هستند

اخبار مختلفی هم پیرامون کاهش عرضه ارز در بازار مطرح شده است. اخیرا خبرگزاری رویتزر بیان کرده که چین قصد کم کردن میزان خرید نفت از ایران را دارد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، منبع ارزی صادراتی ایران کاهش پیدا خواهد کرد و دست بازارساز برای کنترل جو ارزی کشور بسته‌تر خواهد شد. از همین رو برخی معامله گران پیش بینی می‌کنند رشد قیمت دلار سرعت خواهد گرفت.

راز آسمان پایتخت

هم اکنون قیمت پوند و یورو هم صعودی شده است. نرخ پوند نسبت به روز قبل 656 تومان بالا رفته و در محدوده 35 هزار و 792 تومانی قرار دارد. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 555 تومان افزایش پیدا کرده و به مرز 30 هزار و 626 تومانی رسیده است.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی هند چیست؟

روپیه ارز رسمی کشور هند است که با نماد اختصاری آی ان آر شناخته می‌شود.

هم اکنون قیمت این ارز در بازار داخلی به 374 تومان می‌رسد و نسبت به دیروز 1.63 بالا رفته است. از لحاظ مبادلات جهانی، نسبت دلار به روپیه هند 77.42 واحد است. یعنی هر یک دلار آمریکا با 77 روپیه هند برابری می‌کند.

نمودار زیر تحولات جامع یکساله روپیه را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز