قیمت دلار روز 19 اردیبهشت 1401 / نرخ ارز پیشروی می کند؟

لست سکند

نرخ دلار بازار آزاد بالاخره با افزایش 0.49 درصدی نسبت به روز گذشته، در میانه کانال 28 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل 0.15 درصد بالا رفت و در محدوده 25 هزار و 571 تومانی قرار گرفت. قرار گرفتن نرخ دلار در بالای محدوده 28 هزار و 200 تومانی، امکان رشد بیشتر قیمتی این ارز پرطرفدار را فراهم آورده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تثبیت نرخ دلار بالای مرز 28 هزار و 200 تومانی سبب شده تا روند صعودی این ارز خارجی ادامه پیدا کند و حتی امکان پیشروی آن به محدوده 28 هزار و 800 تومانی قوت بگیرد. اگر در ادامه روز جاری نرخ این ارز به پایین مرز 28 هزار و 200 تومانی بازگردد، انتظارات افزایشی اندکی کاهش پیدا خواهد کرد و امکان افت بیشتر قیمت دلار وجود دارد. با این حال فعالان و کارشناسان انتظار افت نرخ دلار را به شکل گسترده ندارند. زیرا به نظر امکان مدیریت بازار و مشکلات اقتصادی در بلندمدت برای سیاستگذار دشوار است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت توقف رشد قیمت دلار در روز گذشته

اگر هم احتیاطی در روند معاملاتی بازار ارز شکل گرفته، مربوط به سفر احتمالی انریکه مورا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، است. اخیرا از جانب برخی از فعالان حوزه ارتباطات و بخش سیاسی اروپا خبری منتشر شده که بیانگر سفر مورا به این در روز سه شنبه است، برخی امیدوارند که این مسافرت باعث حل برخی از مشکلات احتمالی در جریان مذاکرات وین شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت پوند و یورو هم امروز صعودی پیدا کرد. نرخ پوند نسبت به روز قبل 63 تومان بالا رفت و به مرز 35 هزار و 71 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 142 تومان دیگر افزایش پیدا کرد و 30 هزار و 62 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی کانادا را بشناسید

دلار پول رسمی کانادا است که البته با دلار آمریکا تفاوت دارد. در بازار مبادلات ارزی، نسبت دلار به دلار کانادا 1.29 واحد است؛ یعنی هر یک دلار آمریکا برابر 1.29 دلار کانادا ارزش دارد.

هم اکنون نرخ این ارز در بازار ارز داخلی به 22 هزار و 60 تومان رسیده و نسبت به دیروز 100 تومان بالا رفته است.

نمودار زیر تغییرات سالیانه دلار کانادا را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز