قیمت دلار روز 21 اردیبهشت 1401 / نرخ ارز ترمز برید!

امروز قیمت دلار بازار آزاد با رشد قابل توجه 1.45 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده 29 هزار و 580 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز افزایش 0.03 درصدی را تجربه کرد و به محدوده 25 هزار و 588 تومانی رسید. به نظر برخی مسائل فنی باعث این رشد قیمتی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شیب رشد قیمتی دلار از بعد از ظهر روز گذشته بیشتر شد و این ارز پرطرفدار به نزدیکی کانال 30 هزار تومانی رسید. دلایل مختلفی مثل رشد انتظارات تورمی باعث شده تا سرعت رشد نرخ دلار بالا رود و این ارز خارجی خود را به کانال قیمتی جدید نزدیک کند. در واقع نرخ دلار در حال متناسب سازی با تورم است. ضمن اینکه در این افزایش قیمتی مسائلی مثل جنگ روسیه و اوکراین هم دخیل هستند. با وقوع جنگ بین دو کشور مذکور، قیمت کالاهای پایه در سطح جهان بالا رفت. به نظر همین موضوع سبب خواهد شد تا نیاز ارزی کشور به واردات برخی اقلام خوراکی و پایه افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دلایل تلاطم قیمت دلار

احتمالا فعالان بازار ارز این موضوع را فهمیده‌اند و اکنون هم در حال پیشخور کردن مسئله مذکور هستند. البته موارد مذکور یک احتمال است و شاید برخی مسائل سیاسی و اقتصادی دیگری هم موجب رشد فزاینده قیمت دلار شده باشند.

آریاک سفر

هم اکنون قیمت پوند و یورو هم در مدار صعودی است. نرخ پوند نسبت به روز قبل هزار و 208 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 36 هزار و 983 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 691 تومان افزایش پیدا کرد و 31 هزار و 546 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی کشور عراق کدام است؟

دینار ارز ملی عراق است که با نماد اختصاری آی کیو دی شناخته می‌شود.

هم اکنون قیمت این ارز در بازار داخلی به 20 تومان رسیده که نسبت به روز گذشته 2.51 درصد رشد داشته است. براساس مبادلات ارزی، نسبت دلار به دینار هزار و 460 واحد است، یعنی هر یک دلار با هزار و 460 دینار عراق معامله می‌شود.

بر اساس اطلاعات شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز، نمودار زیر تحولات جامع سالانه دینار را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز