یک قفل جدید بر بازار راکد خودرو زده می‌شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کاهش نرخ ارز بازار خودرو را راکد کرد، مشتری ها دست نگه داشتن تا قیمت ها پایین تر بیاید و فروشنده ها هم مشتری ندارند، اما تصمیم تازه اعمال محدودیت های کرونایی هم قفلی جدید بر بازار راکد خودرو خواهد زد.

به گزارش کاماپرس، اتحادیه فروشندگان خودرو از تعطیلی نمایشگاه های خودرو از شنبه اول آذر ماه خبر داد.

این تصمیم به منظور جلوگیری هر چه بیشتر از شیوع ویروس کرونا و در پیروی از دستورالعمل اعمال محدودیت‌های کرونایی رئیس جمهور است.

بازار خودرو در هفته های اخیر با کاهش قیمت وارد رکود شده بود و خرید و فروشی در آن انجام نمی گرفت، حالا با تعطیلی نمایشگاه های خودرو و ادامه این روند میزان معاملات خودرو به صفر می رسد، مگر اینکه دلخوش به اپلکیشن یا سایت هایی خرید و فروش خودرو باشند.

تجارت نیوز نوشت: در تمام محدودیت‌هایی که تاکنون در دوره شیوع کرونا اعمال شده سه دسته مشاغل استثنا بوده‌اند، مشاغل بخش درمان مثل کارکنان بیمارستان‌ها، بخش امداد مثل آتش‌نشانی و بخش غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها. احتمالا در محدودیت‌های جدید آذر ماه نیز این مشاغل استثنا باشند.

راز آسمان پایتخت

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو هم به تجارت‌نیوز گفت: از شنبه کل صنوف به جز کاسبانی که مواد غذایی مردم را تامین می‌کنند تعطیل هستند و فروشندگان خودرو از این قاعده مستثنی نیستند.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار خودرو راکد است و فعلا خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

جایگاه های بنزین تعطیل نیستند

در حالی صنف نمایشگاه‌داران خودرو از شنبه تعطیل هستند که اسدالله قلی‌زاده، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین گفته است: «محدودیتی برای صنف جایگاه‌‌داران بنزین اعمال نشده است و جایگاه‌داران بنزین از اول آذر تعطیل نیستند.»

هیئت دولت امیدوار است که با اعمال محدودیت ها بتواند آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز