یارانه دستمزد 800 هزار تومانی سال 1400 پرداخت می‌شود؟

ژیوار

یارانه دستمزد طرحی است که برای رونق اشتغال تدوین و عملیاتی شده و بر اساس آن به کافرمایانی که متقاضیان کار – شغل اولی – را استخدام کنند یارانه ای تا 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت می شود.

به گزارش کاماپرس، ایران را باید کشور یارانه ها نامید! در میان انواع یارانه ها، یارانه دستمزد ناشناخته ترین یارانه است. این یارانه مختص کارفرمایان است و به آن دسته از کافرمایان تعلق می گیرد که نیروهای شغل اولی را استخدام کنند.

بنا به اعلام ایسنا طبق تازه ترین آمار طرح یارانه دستمزد،  بیش از ۲۸ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و بیش از ۵۲۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند که در مقایسه با اجرای طرح در ماه‌های گذشته افزایش داشته است.

اخبار پربازدید امروز:

فرآیند پرداخت این یارانه چگونه است؟

دریان سفر امید

فرآیند این طرح به این صورت است که کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.

با توجه به این که سال 1400 حداقل حقوق کارگران حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است یارانه دستمزد 30 درصد این مبلغ خواهد بود که حدود 800 هزار تومان است.

شرایط پرداخت این یارانه به کارفرمایان این است که برای بهره مندی از این طرح، آنها باید جویندگان کاری را به استخدام خود درآورند که مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

شایان ذکر است متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه  https://pyd.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز