افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با واریز 1/2 میلیونی کلید خورد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شب عید 1400 حاوی اخبار خوشی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است و حساب این اقشار به صورت علی الحساب یک میلیون و 200 هزار تومان بابت متناسب سازی حقوق شارژ شده است.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد اعتراضات بازنشستگان در هفته های اخیر به ناچیز بودن حقوق خود و تبعیض آمیز بودن و ناکافی بودن همسان سازی حقوق ، نتیجه بخش بوده و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که این بار تحت نام متناسب سازی انجام می شود با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی احساب به 3 میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی آغاز شده است.

1 میلیون و 200 هزار تومان علی الحساب است و نه تمام حق و حقوق بازنشستگان

نکته مهم این که مبلغ مذکور تمام حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست بلکه به گفته علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب پرداخت شده  و با برآوردی که با سایر صندوق‌ها انجام شده، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

بازنشستگان تامین اجتماعی همواره در اعتراضات و تجمعات خود به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرده و بر ضرورت پرداخت این بدهی تاکید می کردند. رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان را به پرداخت بدهی دولت مرتبط دانسته و یادآور شده است: دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و بر اساس برنامه ششم توسعه موظف است سالی ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و تا پایان برنامه ششم یعنی پایان سال ۱۴۰۰، این بدهی را به صفر برساند.

راز آسمان پایتخت

اگر 1/2 میلیون تومان به حسابتان واریز نشده با 1420 تماس بگیرید

ممکن است برخی بازنشستگان با استعلام تراکنش های حساب بانک رفاه خود متوجه شوند که مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان هنوز به حساب آنها واریز نشده است که به گفته بیات این افراد باید با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند تا به موضوع رسیدگی شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنین از برگزاری دو نشست مهم در روزهای آینده درباره حقوق بازنشستگان با دولتمردان خبر دارد و اظهار کرد: یک نشست‌ مربوط به ماده ۹۶ است که طبق آن سازمان تأمین اجتماعی موظف است بر اساس نرخ تورم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیشنهادی به دولت بدهد و موضوع نشست دیگر هم بررسی متناسب سازی مرحله دوم است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز